مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سردار رحیمی: چهار میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در تهران داریم که پلیس به هیچ عنوان مخالف فعالیت و تردد آن‌ها نیست/ موتورسیکلت بانوان توقیف خواهد شد

رئیس پلیس پایتخت، جزئیات اجرای طرح نظم‌بخشی به موتورسیکلت‌سواران تهران را تشریح کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سردار حسین رحیمی، پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح طرح انضباط‌ بخشی به موتورسیکلت‌سواران گفت: تماس‌های بسیاری با پلیس گرفته و خواسته شده که به حرکات مخاطره‌آمیز و رفتارهای غیرقانونی موتورسیکلت‌سواران پایان داده شود.

وی ادامه داد: چهار میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در تهران داریم که پلیس به هیچ عنوان مخالف فعالیت و تردد آنها نیست اما همانطور که در طی این سال‌ها گفته‌ایم، راکبان موتورسیکلت باید موازین قانونی را رعایت کنند. متأسفانه زیر پا گذاشتن قوانین در بین موتورسیکلت‌سواران عُرف شده است.

رحیمی افزود: در ۱۰۰ نقطه تیم‌های ویژه مستقر شده‌اند و دستگاه موتورسیکلت‌سوارانی که حتی یکی از تخلفات مذکور را انجام دهند، حداقل ۱۲ ساعت توقیف می‌شود.

وی اظهار داشت: پس از پایان ۱۲ ساعت، ضمن اخذ تعهدنامه از موتورسیکلت‌سوار متخلف، دستگاهش از حالت توقیف آزاد می‌شود البته باید تمامی خلافی و جریمه‌هایی که آن موتورسیکلت دارد را پرداخت کند.

رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: این پرداخت جریمه‌ها پس از ۱۲ ساعت هم امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین اگر موتورسیکلت‌سواری پس از این ساعت برای تحویل موتورش مراجعه نکند، آن دستگاه به پارکینگ منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مخدوش کردن پلاک در قانون جرم‌انگاری شده است، افزود: موتورسیکلت‌سوارانی که پلاکشان را مخدوش کنند، ضمن توقیف ۱۲ ساعته، برای آنها پرونده قضائی تشکیل و به مرجع قضائی اعلام می‌شود.

رحیمی در پایان گفت: این طرح ۲۴ ساعته است و منظور از بار نامتعارف، حمل بیش از یک مسافر (نهایتاً یک موتورسیکلت باید دو سرنشین داشته باشد) است.


بیشتر بخوانید:

توقیف ساعتی موتورسیکلت‌‌‌‌‌سواران متخلف تهرانی از شنبه

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
مهر
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا