مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

احداث خط ویژه مخصوص تردد موتورسواران

سرهنگ علی همه خانی از اجرای طرح عملیاتی احداث خط ویژه موتور سیکلت با جداسازی بخشی از فضای سواره رو مسیر شمالی تونل در حد فاصل خیابان هفده شهریور تا سه راه امین حضور با نصب نیوجرسی خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ علی همه خانی ضمن بان این خبر گفت: یکی از تخلفات شایع موتورسوران حرکت در مسیر خلاف جهت است که خطر برخورد و تصادفات را افزایش می‌دهد.

وی گفت: یکی از محل‌های دارای فروانی این تخلف حادثه ساز، داخل تونل امیرکبیر می‌باشد که تصادفات منجر به خسارت، جرح و فوت بسیاری را رقم میزد.
سرهنگ همه خانی افزود: اغلب موتورسوارانی که از خیابان هفده شهریور در تردد بوده و قصد رسیدن به خیابان امیرکبیر را دارند بجای استفاده از مسیر مجاز، اقدام به حرکت خلاف جهت نموده و حد فاصل خیابان هفده شهریور تا سه راه امین حضور را در داخل تونل امیر کبیر بصورت خلاف جهت طی می‌کردند.

سرهنگ همه خانی افزود: تونل امیر کبیر دارای دو مسیر بصورت غرب به شرق است بطوریکه مسیر جنوبی دسترسی سه راه امین حضور تا خیابان هفده شهریور را تامین و مسیر بعدی سه راه امین حضور را به بزرگراه امام علی (ع) متصل میکند و یکی از راه‌های خروج از محدوده مرکزی شهر و بازار است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با بررسی‌های فنی بعمل آمده به اتفاق سرپرست اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه دوازده، بمنظور جلوگیری از تصادفات احتمالی بعدی و نظام‌مند نمودن جهات حرکتی داخل این تونل، طرح احداث خط ویژه موتور سیکلت با جداسازی بخشی از فضای سواره رو گالری شمالی تونل در حد فاصل خیابان هفده شهریور تا سه راه امین حضور با نصب نیوجرسی عملیاتی شد.

وی بیان داشت: احداث این مسیر که حدود یک کیلومتر طول دارد برای اولین بار صورت گرفته و می‌تواند بعنوان یک طرح مناسب الگویی برای کاهش تصادفات موتورسیکلت سواران و حذف معضل حرکت خلاف جهت موتورسیکلت سواران در معابر باشد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
دانشجو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا