مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسیکلت برقی جدید و ارزان قیمت هارلی دیویدسون در فصل دوم سال میلادی 2022 با برند فرعی «لایو وایر» عرضه می شود

گزارش درآمد مثبت هارلی دیویدسون در سال 2021 نشان دهنده رشد 32 درصدی درآمد است. اخبار هیجان‌انگیزتر برای طرفداران موتورسیکلت برقی در اعلامیه شرکت که منتشر شده مبنی بر این است که موتورسیکلت الکتریکی بعدی آن، LiveWire Del Mar، در سه ماهه آینده رونمایی خواهد شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، هارلی دیویدسون در سال 2019 با عرضه اولین موتورسیکلت الکتریکی تولیدی خود، لایو وایر، سروصدا به پا کرد. در سال 2021، هارلی دیویدسون تصمیم گرفت ادامه فعالیت‌های موتورسیکلت برقی خود را به یک برند فرعی به نام لایو وایر تبدیل کند.

سپس این شرکت اواخر سال گذشته اعلام کرد که نام تجاری لایو وایر از طریق قرارداد SPAC که انتظار می‌رود تا پایان سه ماهه دوم سال 2022 تکمیل شود، عمومی خواهد شد.

لایو وایر دل مار اولین دوچرخ تولید شده بر روی پلت فرم جدید ARROW LiveWire است که به عنوان پایه ای ارزان قیمت برای چندین مدل موتورسیکلت الکتریکی جدید طراحی شده است.

به جای یک قاب سنتی پلت فرم ARROW از یک بسته باتری ساختاری استفاده می کند که تا حد زیادی جایگزین قاب می شود.

این باتری توسط مهندسان لایو وایر شرکت هارلی طراحی شده است و از سلول‌های باتری لیتیوم یونی استوانه‌ای با فرمت 21700 تشکیل شده است.

برخلاف موتور پیچیده Revelation در لایو وایر وان که به موازات محور دوچرخ حرکت می کند و به یک چرخ دنده مخروطی برای چرخش شفت خروجی 90 درجه نیاز دارد، به نظر می رسد پلت فرم ARROW از یک موتور درایو مستقیم ساده‌تری استفاده می‌کند که به‌صورت هم محور روی آن نصب شده است. این طرحی است که قبلا دیده‌ایم، شاید معروف‌ترین آن در موتورسیکلت‌های برقی Zero SR/F و SR/S باشد.

ما هنوز چیزهای دیگری در مورد مشخصات یا عملکرد دل مار نمی‌دانیم، به جز اینکه شرکت آن را به عنوان یک موتورسیکلت برقی قدرتمند و چابک و پایه‌ای برای انواع آینده توصیف کرده است.

این مدل‌های آینده کمتر مشخص هستند، اگرچه هارلی در حال حاضر برنامه‌هایی برای مدل‌های S3 و S4 دارد که می‌توانند موتورسیکلت‌های برقی سبک‌تر و مقرون به صرفه‌تر باشند.

همانطور که می‌دانید، لایو وایر وان در حال حاضر ۲۱ هزار و 222 دلار قیمت دارد که کاهش قابل‌توجهی نسبت به قیمت اولیه هارلی دیویدسون لایو وایر که ۲۹ هزار و 799 دلار در سال ۲۰۱۹ بود، دارد.

دل مار احتمالاً به کاهش قیمت لایو وایر کمک می کند و آن را با سایر تولید کنندگان بزرگ موتورسیکلت الکتریکی رقابتی‌تر می‌کند.

تیم لایو وایر هارلی دیویدسون احتمالاً موتورسیکلت‌های برقی سبک و موپدهای برقی سبک دیگری نیز در دست ساخت دارد. چندین سال است که دو کانسپت هارلی دیویدسون برای دوچرخ برقی خاکی و موپد الکتریکی ظاهر شده‌اند. به‌طور خاص، موتورسیکلت برقی می‌تواند راه جالبی برای این شرکت باشد تا سهم بازار را در میان موتورسواران جوان با کیف پول‌های سبک‌تر به‌دست آورد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Electrek
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا