مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وضعیت صنعت موتورسیکلت مالزی در سال 2021/ سیل ویران‌گر تولیدکنندگان را با مشکل مواجه ساخت

بازار موتورسیکلت مالزی در سال 2021 ثابت بود. فروش 492 هزار و 101 دستگاه  بود که 1.6 درصد کاهش یافته است. با این حال این انتظارات برای سال 2022 تقریبا مثبت است و انتظار می رود رشد دو رقمی داشته باشد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، شرایط اقتصادی مالزی در سه ماهه چهارم 2021 بهبود یافت که عمدتاً به‌دلیل کاهش محدودیت‌های کووید-19 بود. تولید صنعتی به‌طور متوسط ​​در ماه‌های اکتبر تا نوامبر بهبود یافت، در حالی که صادرات کالا به‌دلیل تقاضای قوی خارجی برای لوازم الکتریکی با سرعت بیشتری رشد کرد. این عوامل، همراه با بهبود شدید شرایط عملیاتی در بخش تولید در سه ماهه چهارم، نشان‌دهنده افزایش فعالیت بخش خصوصی است.

به‌طور مشابه، کاهش نرخ بیکاری در ماه‌های اکتبر تا نوامبر نویدبخش خوبی برای هزینه‌های خانوار است، اگرچه افزایش تورم در سه ماهه رشد را محدود می‌کند و سیل‌های مخرب در پایان سال 2021 و در اوایل سال 2022 بر فعالیت سه ماهه جاری تأثیر خواهد گذاشت. با این حال، دولت در 29 دسامبر 2021 بسته امدادی به مبلغ 335 میلیون دلار برای سیل ارائه کرد که باید تا حدودی اثرات اقتصادی بلایای طبیعی را کاهش دهد.

در سال 2022، رشد اقتصادی در مقایسه با سال گذشته شتاب بیشتری خواهد گرفت، که عمدتاً به‌دلیل کاهش تأثیر اختلالات ناشی از بیماری همه‌گیر در فعالیت‌های داخلی، در میان نرخ قابل توجه واکسیناسیون بالاتر است.

بازار موتورسیکلت مالزی یکی از بازارهای کوچک‌تر در منطقه آسه‌آن است که حدود نیم میلیون فروش سالانه دارد.

روند سال‌های اخیر تقریباً ثابت بوده است و آخرین رکورد در سال 2013 با 543 هزار دستگاه فروش و قبل از کووید سال 2019 با 538 هزار فروش به دومین رکورد برتر رسیده است. در سال 2020، بازار انعطاف‌پذیرترین بازار در منطقه بود و تنها 13 درصد ضرر را گزارش کرد.

پیش‌بینی می‌شد که سال 2021 به بالاترین سطح، رکورد خود بازگردد، با توجه به این‌که نیمه اول 40.5 درصد به پایان رسید، پیش از آن افت ناگهانی اقتصادی سه‌ماهه سوم بازار را در محدوده منفی قرار داد.

متأسفانه، توسعه آهسته طرح واکسیناسیون فضا را برای گسترش ویروس در سه ماهه سوم ایجاد کرد و دولت مجبور به اعمال قرنطینه شد. نتیجه این بود که شاهد تعطیلی کارخانه‌ها و بسته شدن نمایندگی‌ها برای تقریباً یک ماه باشیم، با فروش سه ماهه سوم تنها در 62 هزار 474 دستگاه، کاهش عمیق 57.4 درصدی را شاهد بودیم. در سه ماهه چهارم فروش دوباره تثبیت شد. اما به هر حال امتیاز نهایی کمتر از سال قبل بود.

مانند 5 سال گذشته، یاماها (+7.2%) با بیش از 40 درصد سهم بازار، اما با فاصله کم نسبت به رقیب هوندا (+3.2%) در صدر قرار دارد. همچنین کاوازاکی به‌دلیل یک طرح بازسازی و توافق با شرکت محلی مودنا، زمین خود را از دست داده است.


بیشتر بخوانید:

بررسی صنعت موتورسیکلت چین در سال 2021/ دگرگونی بازار توسط برقی‌ها

وضعیت صنعت موتورسیکلت اندونزی در سال 2021/ اعمال معافیت‌های مالیاتی برای حمایت از تولیدکنندگان

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا