مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وضعیت صنعت موتورسیکلت اندونزی در سال 2021/ اعمال معافیت‌های مالیاتی برای حمایت از تولیدکنندگان

در سال 2021 مجموع فروش دوچرخ 5 میلیون 170 هزار دستگاه بوده است که نسبت به سال قبل 38.6 درصد افزایش داشته است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، خرده‌فروشی اندونزی در ماه‌های اکتبر تا نوامبر افزایش چشمگیری داشت. با حرکت به سال 2022، این کشور به‌دلیل گسترش نوع امیکرون، تعداد موارد جدید ابتلا به کووید-19 را افزایش داده است، اگرچه وضعیت بهداشت بهتر از سه ماهه سوم 2021 به نظر می رسد. در همین حال، در اواسط ژانویه مقامات ارشد اعلام کردند که دولت برای حمایت از بهبود اقتصادی، معافیت‌های مالیاتی جدیدی را برای فروش وسایل‌نقلیه و اموال اعمال خواهد کرد.

صنعت دوچرخ اندونزی که در واقع سومین صنعت بزرگ جهان است، سال گذشته پس از عمیق‌ترین سقوط در دهه‌های اخیر که در سال 2020 گزارش شد، تلاش کرد واکنش نشان دهد، با این حال، با محدودیت‌هایی برای تولید و توزیع ناشی از اقدامات ضد کووید، بهبود آسان نبود و تقاضای مصرف‌کننده کمتر از حد انتظار به خصوص در سه ماهه سوم بود.

پس از آن که نیمه اول با 2.5 میلیون فروش به پایان رسید (30.6 درصد در مقایسه با دوره مشابه 2020 رشد داشت، اما 24.6 درصد نسبت به سال 2019 کاهش یافت) و فروش سه ماهه سوم مجدداً 36.1 درصد افزایش یافت. فروش در سه ماهه چهارم با افزایش 62 درصدی افزایش یافت و چشم‌اندازهای سال 2022 تقریباً مثبت است.

در سال 2022، انتظار می‌رود که بازار به روند بهبودی خود ادامه دهد تا به فروش 6 میلیونی به سطح قبل از کووید برسد، در حالی که دولت در حال مطالعه مشوق‌های اضافی برای خودروهای الکتریکی است تا طرح اساسی برای تکرار خودروهای ICE کوتاه‌مدت را اصلاح کند. تا کنون، بازیگران بزرگ (همه تولیدکنندگان ژاپنی) توصیه دولت برای سرمایه‌گذاری در توسعه نیروی محرکه الکتریکی را نادیده گرفته‌اند.

با نگاهی به عرصه رقابتی، بازار تحت تسلط تولیدکنندگان ژاپنی است که همگی به صورت محلی تولید می کنند (و صادر می‌کنند) و بیش از 95 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند. در میان آن‌ها، هوندا با فاصله زیادی نسبت به یاماها، کاوازاکی و سوزوکی، رهبر بازار است.


بیشتر بخوانید:

بررسی صنعت موتورسیکلت چین در سال 2021/ دگرگونی بازار توسط برقی‌ها

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا