مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی صنعت موتورسیکلت چین در سال 2021/ دگرگونی بازار توسط برقی‌ها

بازار موتورسیکلت‌های چینی در سال 2021 بسیار پویا بود. فروش موتورسیکلت‌های داخلی (شامل موتورسیکلت، اسکوتر، آندربن، موتورسیکلت‌های سه چرخ و ای‌تی‌وی) 19.5 میلیون دستگاه بوده است که 9.2 درصد افزایش یافته است. برند Yadea رهبری بازار داخلی را داشت در حالی که Haojue در صدر صادرات قرار دارد و Niu Tech سریع‌ترین رشد را داشت.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بازار موتورسیکلت در چین بسیار خوب است، در حالی که عمیقاً درگیر انتقال الکتریکی است که فضاهای بزرگی را برای متخصصان خودروهای برقی و جاده‌های باریک را برای متخصصان موتورهای احتراقی ایجاد می کند.

اگرچه در دو سه ماهه آخر سال 2021 رشد اقتصاد چین کمتر از حد انتظار بود و تقاضا برای کالاهای مصرفی را کاهش داد، اما بازار خودروهای دو چرخ پس از نیمه اول سال پرخروش به عملکرد خوب خود ادامه داد.

انتقال به برقی‌سازی بسیار سریع است و در حالی که یارانه‌های دولتی به تولیدکنندگان در حال کاهش است، ولی اسکوترهای برقی در حال حاضر از نظر قیمت و عملکرد رقابتی هستند.

پس از آن که وسایل‌نقلیه برقی بیش از 50 درصد کل بازار را در سال گذشته به خود اختصاص دادند، بازار به سرعت در حال تغییر است.

برندهای Xinri Sunra، Niu، Luyuan و سایر برندها به سرعت در حال رشد هستند، اگرچه به‌دلیل کمبود عرضه محدود شده است، در حالی که مارک‌های سنتی در تلاش هستند تا تولید محلی را برای بازار داخلی تغییر دهند و در عین حال صادرات را پررونق کنند.

تقاضای موتورسیکلت‌ها به سرعت در حال رشد است، تقریباً همه برندهای پریمیوم (بی‌ام‌و، تریومف، دکاتی، کی‌تی‌ام، پیاجیو، پژو و دیگران) رکورد فروش در چین و با بازار بیش از 250 سی‌سی را گزارش می دهند.

با نگاهی به رتبه بندی تولیدکنندگان، Yadea برای سومین سال متوالی با 6.2 میلیون فروش (+15.4%) پیشتاز است. این شرکت مستقر در هنگ کنگ در 5 سال گذشته فروش خود را در چین تقریباً سه برابر کرده  و تولید خود را در آسه‌آن گسترش داده است.

در رتبه دوم هوندا، که چندین شرکت محلی را در اختیار دارد، تا سه سال پیش پیشتاز بود و اکنون با به تعویق انداختن بیش از حد ورود در بخش خودروهای برقی با مشکل مواجه است. فروش سال گذشته 1.35 میلیون (+2.1٪) بود.

در جایگاه سوم، Haojue، یک تولیدکننده سنتی که سال گذشته نزدیک به 1.3 میلیون دستگاه در بازار داخلی (+27.1٪) فروخت و در عین حال صادرات را رونق بخشید. Haojue با بیش از 1 میلیون وسیله‌نقلیه صادرکننده برتر است.

در جایگاه چهارم، تولیدکننده سریع‌ترین رشد، متخصص خودروهای برقی Niu Tech با 988 هزار فروش (+ 72.7%) بود.


بیشتر بخوانید:

بررسی و تحلیل صنعت موتورسیکلت چین در سال 2020/ معرفی 10 شرکت برتر موتورسیکلت در چین

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا