مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آموزش ۱۸۰ هزار موتورسوار متخلف در طرح موتوریار

معاون آموزش‌وفرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برخی سازمان‌ها و نهادها به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ترافیک و تصادفات، نقش و مسئولیت دارند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از آنا، سرهنگ علی همه‌خانی، درباره طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران شهر تهران اظهار کرد: این روزها هر سازمان، ارگان و نهادی باید اقدامات اجتماعی و فرهنگی خود را در حوزه ترافیک به‌درستی انجام دهند و انجام این اقدامات اجتماعی و فرهنگی باعث می‌شود که به سمت یک شهر قانونمند و منظم در خصوص بحث ترافیک برویم.

معاون آموزش‌وفرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه در همین راستا از امروز ۹ بهمن‌ماه اقدامی را با عنوان ارائه کلاه ایمنی استاندارد به راکبان موتورسیکلت قانونمند در شهر تهران آغاز کردیم افزود: به موتورسیکلت‌سواران قانونمندی که با احترام به قانون رانندگی می‌کنند، اگر فاقد کلاه ایمنی یا کلاه ایمنی نامناسب باشند، کلاه ایمنی استانداردی به جهت حفظ جانشان هدیه می‌شود.

لزوم حضور دستگاه‌های مرتبط در امر ترافیک

وی با اشاره به لزوم و همکاری برخی دستگاه ذی‌نفع در امر ترافیک گفت: در این راه باید بسیاری از سازمان‌های مربوطه در حوزه ترافیک به کمک پلیس بیایند و امروز نیز با همکاری بانک ملی ایران، اقدام به توزیع کلاه‌ کاسکت‌های خریداری شده استاندارد در بین شهروندان تهرانی کردیم.

همه‌خانی با بیان اینکه امیدواریم با هدیه‌دادن کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت قانونمند، بتوانیم جان یک نفر را نجات دهیم گفت: تمام مسئولان سازمان‌ها و ارگان‌ها باید بدانند که شهر تهران یک خانواده است و اگر مسئولان وظیفه اجتماعی خود را در سازمان خود به درستی انجام دهند، کار فرهنگی بزرگی صورت خواهد گرفت.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: در صورتی که تمامی سازمان‌ها پای کار آیند، شهری قانونمند را خواهیم داشت و آن دسته از راکبان موتورسیکلتی که توانایی مالی در جهت تامین کلاه ایمنی استاندارد ندارند، با اجرای این طرح ما دارنده کلاه ایمنی ایمن خواهند شد.

نقش مستقیم برخی دستگاه‌ها در امر ترافیک

همه‌خانی در پاسخ به این سوال که چه تعداد سازمان در تصادفات نقش مستقیم دارند گفت: تعدادی از سازمان‌ها و نهادها به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ترافیک و تصادفات، نقش و مسئولیت دارند و این دستگاه‌ها باید دغدغه کاهش تصادفات را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌ بر میزان موفقیت طرح موتوریار در شهر تهران اظهار کرد: طرح موتوریار پلیس بیش از ۱ سال است که در سطح پایتخت به مرحله اجرا درآمده و در این طرح نزدیک به ۱۸۰ هزار راکب موتورسیکلت را آموزش داده‌ایم و این افراد متخلف در کنار پلیس، شاهد تخلفات موتورسیکلت‌ها بوده‌اند.

برخورد قاطع پلیس با متخلفان!

همه‌خانی بیان کرد: موتورسیکلت‌سواران حاضر در طرح موتوریار، تخلفات سایر راکبان این نوع وسیله نقلیه را دیده‌اند و اطلاعات این ۱۸۰ هزار نفر در بانک اطلاعاتی پلیس ذخیره می‌شود و افرادی که برای چند بار مرتکب تخلف شوند، در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ احضار می‌شوند تا در کلاس‌های آموزشی تدارک دیده شده حضور پیدا کنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی‌ورانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه در نقاطی که برخی تخلفات هنجار شکن به وقوع می‌پیوندد، با افراد برخورد قاطع خواهیم کرد گفت: امیدواریم شهری قانونمند با کمترین تلفات و تصادفات را در شهر تهران داشته باشیم.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
آنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا