مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ابوالفضل حجازی: در زمینه توسعه موتورسیکلت‌های برقی پسرفت کرده‌ایم/ متأسفانه همه موتورسیکلت‌ها با افزایش قیمت مواجه شده‌اند

عضو هیئت مدیره انجمن موتورسیکلت ایران راهکاری برای رونق بخشیدن به توسعه موتورسیکلت‌های برقی مطرح کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از تسنیم، ابوالفضل حجازی درباره وضعیت توسعه موتورسیکلت‌های برقی، گفت: مسلماً در این زمینه پسرفت کرده‌ایم زیرا با شاخص‌های تورمی و هزینه‌های زندگی، در حال حاضر موتورسیکلت در سبد مصرف مردم نیست؛ نمی‌توان موتور فرسوده را از کسی گرفت، به آن مبلغی پرداخت کرد و گفت یک موتور 30 میلیون تومانی خریداری کن.

وی ادامه داد: در واقع تغییر موتورسیکلت دیگر در اولویت مصرف‌کننده نیست؛ زمانی با 2 میلیون تومان می‌شد این کار را انجام داد اما دولت قبلی به هر دلیلی نخواست این اتفاق بیفتد و مسلماً اکنون کار سختی است.

عضو هیئت مدیره انجمن موتورسیکلت ایران تصریح کرد: افزایش استفاده از موتورهای برقی نیازمند بودجه است که دولت ندارد و از سوی دیگر ، مردم هم قدرت خرید ندارند بنابراین موتور برقی بیشتر جنبه تبلیغاتی به خود گرفته و به یک وسیله لوکس تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه همه موتورسیکلت‌ها با افزایش قیمت مواجه شده‌اند و قیمت موتورهای برقی نیز از 30 میلیون تومان آغاز می‌شود، تصریح کرد: همه موتورهای موجود در بازار نیز چینی و مونتاژ است و متأسفانه در صنعت موتورسیکلت عقبگرد  100 درصدی داشتیم؛ در گذشته 50 درصد به خودکفایی رسیده بودیم که این رقم به 10 رسیده و آن هم شامل قطعاتی مانند بدنه است.

رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت استان قم درباره نحوه کمک دولت به توسعه استفاده از موتورهای برقی گفت: تعویض موتورسیکلت‌ها با افزایش قیمت‌های صورت گرفته غیرممکن است اما دولت می‌تواند برای کمک به این روند، شرایط ارائه وام‌های ارزان و تشویق راکبان موتورسیکلت برای جایگزین کردن موتورهای برقی به جای موتورهای فرسوده را فراهم کند.

وی افزود: بر این اساس هر فردی که موتور فرسوده را به ستاد اسقاط تحویل داد و در قبال آن یک موتورسیکلت پیش‌خرید کرد، دولت به او یک وام 3 ساله با سود 4 درصد ارائه کند. این بهترین کمک دولت می‌تواند باشد که هیچ منابع ملی خارج نمی‌شود و فسادی در آن به وجود نمی‌آید. بنابراین به راحتی می‌توان به ازای خروج هر موتور فرسوده، می‌توان موتور جدید، با وام کم بهره‌ و ارزان جایگزین کرد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
تسنیم
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا