مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اخبار سری از «کاواساکی» نشان می‌دهد این شرکت در حال پیشرفت در ساخت موتورسیکلت‌های هیبریدی است

آخرین ثبت اختراعات نشان‌دهنده پیشرفت در مدل‌های هیبریدی کاواساکی است. تیم سبز در طول مسیر در حال یادگیری است. کاواساکی از پروژه موتورسیکلت هیبریدی بنزینی-الکتریکی خود خجالتی نبوده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، زمانی که کاواساکی در ایکما ایتالیا سال گذشته اعلامیه‌هایی را ارائه کرد و بیان کرد که سه دوچرخ الکتریکی جدید تا سال آینده در خط تولید خود خواهند داشت (تعداد کل ماشین‌های جایگزین یا هیبریدی وعده داده شده اکنون به 10 دستگاه می‌رسد) و ما شگفت‌زده شدیم. به‌نظر می‌رسد که برندهای موتورسیکلت در مورد گزینه‌های سوخت جایگزین پاک و سبز، مسیر برقی یا هیبریدی را تغییر می‌دهند… و اینجا Kawi هر دو را انجام می‌دهد که البته قبلاً روی یک مدل موتورسیکلت هیبریدی پیشرفت کرده است و در نهایت نشان‌دهنده آن است که این صنعت در حال حذف تدریجی ماشین‌های سوخت فسیلی برای است.

در حالی که حق ثبت اختراعات این شرکت در سال 2019 کشف شد، تیم گرین پیشرانه جدید را در سال 2020 به نمایش گذاشت و نمونه اولیه آن را در سال 2021 رسماً رونمایی کرد. این پروژه ممکن است به چند سال قبل بازگردد، اما با هدف کاواساکی برای معرفی 10 موتورسیکلت هیبریدی جدید تا سال 2025، تیم توسعه آن همچنان به پیشروی خود ادامه می دهد.

برای کمک به تسریع روند توسعه، Kawi از پلتفرم نینجا 400/Z400 خود برای نمونه اولیه استفاده کرده است. با این حال، ثبت اختراعات جدید نشان می‌دهد که طراحان و مهندسان شرکت مجبور بودند چندین جزء را برای سازگاری با موتور بنزینی-الکتریکی جدید تنظیم کنند. البته، این چالش‌های خاص خود را دارد و آخرین پتنت‌های کاواساکی راه‌حل‌های این تیم را نشان می‌دهد.

واحد هیبریدی تیم سبز با تکیه بر پیشرانه الکتریکی در محیط‌های شهری، در حالی که از موتور احتراق داخلی برای سواری در جاده‌های باز استفاده می‌کند، به شیوه‌ای مشابه کاربردهای خودرویی عمل می‌کند. برای تامین انرژی موتور الکتریکی 48 ولت، کاواساکی باتری لیتیوم یونی 48 ولتی را زیر صندلی مخفی می‌کند. با این حال، این مکان دور، جریان هوا را برای واحد خنک‌کننده هوا بهینه نمی‌کند، بنابراین یک سری کانال‌های هوا تهویه اضافی را ارائه می‌کنند در حالی که مجاری اگزوز هوای گرم را از باتری خارج می‌کنند.

از سوی دیگر، موتور الکتریکی 48 ولت نیز مجموعه‌ای از مشکلات پیکربندی خود را ایجاد می‌کند. این تیم موتور الکتریکی را درست در پشت سیلندر موتور و بالای جعبه دنده شش دنده نصب می‌کند. به نوبه خود، مهندسان باید مونوشوک عقب با کمک اتصال را در فضای تنگ‌تر فشار دهند. برای حل معمای اتصال، کاواساکی یک صفحه آلیاژی ریخته‌گری شده را به پشت موتور الکتریکی می‌چسباند و مونو شوک را مستقیماً روی واحد نصب می‌کند.

در حال حاضر، ما فقط شاهد پیاده‌سازی این برند بر روی نمونه اولیه نینجا 400/Z400 بوده‌ایم، اما با وجود 10 مدل برای معرفی تا سال 2025، طراحان باید راه‌حل‌های مشابهی برای پلتفرم‌های کوچک‌تر و بزرگ‌تر پیدا کنند. فقط زمان نشان می‌دهد که آیا ما شاهد استفاده از تکنیک‌های مشابه در هیبریدهای چهار خطی کاوازاکی هستیم یا خیر، اما در حال حاضر، دیدن پیشرفت این شرکت دلگرم کننده است.

ثبت اختراع دوم یک سیستم تعویض دنده الکترونیکی به همراه شیفتر سریع را نشان می‌دهد و این می‌تواند پاسخ بسیار هوشمندانه‌ای به موقعیت موتور الکتریکی باشد.

این گزارش ادامه می‌دهد: «سوئیچ‌های نصب‌شده روی میله را می‌توان برای تغییر نسبت به جای پدال پا استفاده کرد، همچنین امکان حالت خودکار را برای کمک به یکپارچه‌سازی سوئیچ بین برق و گاز ارائه می‌کند.»

برای مطالعه اخبار بیشتر درباره کاواساکی اینجا را کلیک کنید.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
RideapartCycleworldWebbikeworld
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا