پیشتازی بنللی چینی در سرزمین مادری خود ایتالیا/ ناگفته‌هایی از وضعیت بنللی در اروپای 2021 که همه را شگفت‌زده می‌کند

به پویش مردمی «موتورسیکلت من ساخت کجاست؟» ملحق شوید. برای اطلاع از دلیل این حرکت اینجا را کلیک کنید.

بنللی، در سرتاسر جهان در حال گسترش است. این ماشین‌های مقرون‌به‌صرفه، شیک و قابل اعتماد و همچنین میراث برندی غنی را به رخ می‌کشد که مدل‌های فعلی‌اش به اندازه کافی گویای این موضوع است. دوچرخ‌های این شرکت در چین توسط غول موتورسیکلت QJ Motor توسعه و تولید می‌شوند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بنللی در خانه اجدادی خود ایتالیا، در سال‌های اخیر از ارقام فروش بسیار چشمگیری برخوردار بوده است. در سال 2020 بهترین عملکرد فروش خود را تجربه کرد و همچنین بنللی TRK 502 به‌عنوان پرفروش‌ترین دوچرخ در ایتالیا شناخته شد. بر اساس گزارش نشریه موتورسواری ایتالیایی Moto.IT، تعداد سال 2021 نسبت به سال 2020، حدود 57 درصد رشد داشته است.

برای بهتر کردن اوضاع، بنللی TRK 502 با ثبت 6 هزار و 543 دستگاه تنها در سال 2021، جایگاه خود را به‌عنوان پرفروش‌ترین دوچرخ در منطقه حفظ کرده است. علاوه‌براین، دو مدل دیگر از سری بنللی به جمع پانزده دوچرخ پرفروش سال 2021 راه یافتند (همین‌طور، بنللی BN 125).

جیانی مونینی، مدیر فروش بنلی ایتالیا، پس از بهبود ارقام فروش، هیجان خود را ابراز کرد:

ما از اهداف به‌دست آمده در سال 2021 بسیار راضی هستیم، اما متقاعد شده‌ایم که این نتایج نقطه ورود نیست، بلکه محرکی برای بهبود عملکرد روز به روز ماست. بسیاری از موتورسواران ایتالیایی هستند که در سال‌های اخیر تصمیم گرفته‌اند با خرید وسایل نقلیه ما به ما اعتماد کنند و اکنون ما آماده ارائه مدل‌های جدید و هیجان‌انگیزی هستیم که این مجموعه را کامل می‌کند، مانند تریل لئونچینو 800، لئونچینو 800، لئونچینو 125 و TRK 800.

به‌طور کلی، بنللی بخش عظیمی را در بخش 300 تا 500 سی‌سی در اختیار دارد که در مجموع 40 درصد از سهم بازار را بر اساس اطلاعات ثبت‌نام خودرو در ایتالیا به خود اختصاص داده است. با توجه به برنامه‌های بنللی برای عرضه ماشین‌های بزرگ‌تر و عملکرد محورتر در سال‌های آینده، آیا این شرکت می‌تواند با TRK 800 و لئونچینو 800 آینده و همچنین 1200 GT تأثیری قوی در بخش‌های میان‌وزن تا سنگین‌وزن بگذارد؟

وضعیت فروش 2021 بنللی در اروپا

در گزارش دیگری از رسانه‌ها آمده است که بازار موتورسیکلت ایتالیا سریع‌ترین رشد را در اروپا در سال 2021 داشته است. فروش 290 هزار و 255 دستگاه که 21.1 درصد بیشتر از سال قبل و رسیدن به بهترین سطح در دهه گذشته است.

در سال 2021، بازار موتورسیکلت‌های ایتالیا سریع‌ترین رشد را در اروپا داشت (اگر بازارهای کوچکی مانند لیتوانی (+54.2%) و ایرلند (+24.9٪) را فراموش کنیم) به لطف تقاضای زیاد برای همه انواع دو چرخ، کاهش فاصله از فرانسه، بزرگ‌ترین بازار در منطقه، در حدود 10 هزار دستگاه بود.

برای نهمین سال متوالی، هوندا با فروش 63 هزار و 266 دستگاه (+35.5٪) رهبری بازار را داشت.

پیاجیو ایتالیایی با فروش 45 هزار 624 دستگاه (+19.9%) دوم شد و یاماها با 28 هزار و 118 دستگاه (+3.3%) سوم شد.

در جایگاه چهارم کیمکو با 24 هزار 239 دستگاه فروش (+6.9٪) قرار دارد.

ب‌ام‌و، با رکورد جدید فروش 16 هزار و 225 دستگاه (+20.1%) در رتبه پنجم قرار گرفت و پس از آن بنللی، رکورد فروش 12 هزار و 655 دستگاه (+55.8%) را گزارش کرد.

در جایگاه هفتم، رکورد جدید SYM با 12 هزار و 60 دستگاه (+25.4٪) بالاتر از دوکاتی با 8 هزار و 703 دستگاه (+25.1٪)، کی‌تی‌ام با 8 هزار و 274 دستگاه (+14.1٪) و کاوازاکی با 5 هزار و 240 دستگاه (-24.7٪) قرار دارد.

بخش خودروهای الکتریکی پیشرفت چندانی نکرد و به‌دلیل تحول بازار به B2C، رکورد فروش 10 هزار و 238 دستگاه (+2.7%) را ثبت کرد.

در این روند، بازیکنان جدید پیشتاز هستند، به‌طوری که Niu Tech چینی با 2 هزار 729 دستگاه فروش (+59.4٪) در صدر فهرست قرار گرفت و از Askoll ایتالیایی (-15٪) پیشی گرفت.

برای مطالعه اخبار بیشتر درباره بنللی اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
RideapartMotorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا