مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مهدی پیرهادی: با عدم اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده، در سال‌های آینده وضعیت ناهنجاری را شاهد خواهیم بود

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه با عدم اسقاط خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده، در سال‌های آینده وضعیت ناهنجاری را شاهد خواهیم بود، گفت: دولت باید سیاست‌های تشویقی را برای خروج منابع آلاینده متحرک انجام دهد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از تسنیم، مهدی پیرهادی در نشست هم‌اندیشی بانوان فعال در حوزه محیط زیست که به مناسبت گرامیداشت هفته زن و مادر در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 2 تهران، برگزار شد، اظهار کرد: آلودگی هوا از جمله اولویت‌های محیط زیستی در تهران است و شهردار تهران نیز به این موضوع اهتمام دارد.

وی با اشاره به اینکه صنایع، خودروهای سنگین، موتورسیکلت‌ها و غیره نقش و سهم متفاوتی در آلودگی هوا دارند، ادامه داد: بیش از 18 دستگاه و سازمان  در حوزه کاهش آلودگی هوا مسئولیت دارند که در این بین شهرداری تهران هم در این حوزه وظایفی دارد و موضوعاتی را باید پیگیری کند. 

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران، توسعه و گسترش فضای سبز را از فعالیت‌های شهرداری تهران در حوزه رفع آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: برای تحقق این امر، در مناطق 16، 17 و 9  تاکنون 3  باغ در دستور کار خرید فرار گرفته شده تا  مورد استفاده عموم قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در موضوع آلودگی هوا، مهمترین مسئله عدم خروج خودروهای فرسوده است، عنوان کرد: وجود 4 میلیون موتورسیکلت فرسوده و 4 میلیون خودرو شماره گذاری شده در تهران گویای این امر است. با ادامه روند کنونی و عدم خروج خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده، در سال‌های آینده وضعیت ناهنجاری را شاهد خواهیم بود .

پیرهادی با بیان اینکه دولت باید سیاست‌های تشویقی را برای خروج منابع آلاینده متحرک انجام دهد، گفت: اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها هم وضعیت خوبی ندارند علاوه بر این صنایع نیز بخشی از آلایندگی را تولید می‌کنند که خطر آفرین است و باید سهم همه منابع آلاینده کننده هوا، مشخص شود.

وی ادامه داد: اختلاف نظر در سهم این آلاینده‌ها وجود دارد اما به دنبال این هستیم که آمارها و درصد هر کدام از منابع آلاینده هوا مشخص شود.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درباره آلودگی آب نیز تاکید کرد و گفت: کیفیت آب در شهر تهران یکی از موضوعات کلیدی این دوره است؛ آب تهران در وضعیت مناسبی است اما مخاطراتی در این حوزه وجود دارد که نسبت به رفع آن اقدام شده و قرار است برای خرید دستگاهی برای سنجش کیفیت آب، اقداماتی انجام شود.

وی با بیان اینکه موضوعاتی هم از سوی فعالان محیط زیست مطرح می‌شود که در حال بررسی و رفع آنها هستیم، افزود: در موضوع آب‌های روان نیز پیگیرهایی در حال انجام است و مبحث 16 مقررات ملی ساختمان را دنبال می‌کنیم که موضوع مهمی در محیط زیست و حوزه‌ای و فاضلاب است. در چند سال گذشته نسبت به اجرای مبحث 16 و 19 مقررات ملی ساختمان که مباحث مهم محیط زیستی هستند، کم توجهی شده است.

پیرهادی گفت: در سال جدید بیش از 10 کارگروه در کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری مرتبط با محیط زیست کار علمی و تخصصی انجام خواهند داد. برای بررسی آلودگی صوتی و خاک و غیره نیز کارگروه‌های تشکیل شده است.

به گفته وی، دوره جاری مدیریت شهری حتما نسبت به موضوعات محیط زیست دغدغه‌مندانه تلاش خواهد کرد و در کنار آن، نگاه دستگاه‌های اجرایی در سال‌های اخیر باید مجدانه‌تر باشد.

به گزارش تسنیم، در این نشست سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، شینا انصاری  مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران و مهدی صالحی شهردار منطقه 2 تهران نیز حضور داشتند. 

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
تسنیم
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا