مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفى موتورسيكلت دوکاتی مانستر 821

به گزارش موتورسيكلت نيوز، دوکاتی مانستر یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های تولیدشده در ایتالیا به شمار می‌رود. خطوط صاف و به دور از خمیدگی با ظاهر خشن، از ویژگی‌های بارز این موتورسیکلت هستند. در سه‌ماهه‌ی آخر سال گذشته نیز دوکاتی موفق شد حدود ۲۵۰ هزار دستگاه از مدل مانستر در سراسر دینا به فروش برساند. حال، دوکاتی برای سال ۲۰۱۸ مدل مانستر 821 را معرفی کرده که در نوع خود بسیار جذاب است.

امکاناتی که هنگام خرید این موتورسیکلت نصیبتان می‌شود شامل سیستم اگزوز جدید، صندلی مجزا برای سرنشین ترک به‌جای صندلی یک‌تکه در نسل قبلی می‌شوند؛ ضمن اینکه طراحی باک بنزین نیز به‌صورت کلاسیک و به‌نوعی ادای احترام به نسل قبل به حساب می‌آید. در این موتورسیکلت حتی شارژر USB نیز در زیر صندلی‌ها تعبیه شده است.

پیشرانه‌ی این مدل از نوع خنک‌شونده با مایع است. یک نمونه‌ی V شکل با زاویه ۱۱ درجه به قدرت ۱۰۹ اسب بخار در دور موتور ۹۲۵۰ دور در دقیقه و گشتاور ۸۶ نیوتون متر در دور موتور ۷۷۵۰، برای مانستر جدید در نظر گرفته شده است. سوپاپ‌های این موتور سیکلت نیز هر ۲۸ هزار هزار کیلومتر به تنظیم مجدد نیاز دارند که برای چنین موتورسیکلتی، عددی بسیار مناسب به حساب می‌آید. 821 جدید از پک ایمنی جدید دوکاتی نیز بهره می‌برد که شامل ترمز ضد قفل (ABS) سه‌مرحله‌ای ساخت شرکت بوش، کنترل کشش هشت‌مرحله‌ای دوکاتی و سه حالت رانندگی از پیش آماده‌شده‌ی دوکاتی است. استفاده از ترمزهای برمبو بک آپشن، رانندگی با این موتورسیکلت را ایمن‌تر خواهد کرد. دیسک‌های جلو و عقب دارای قطر ۳۲۰ میلی‌متری هستند و روی آن‌ها کالیپرهای یک‌تکه‌ی M4-32 قرار داده شده است.

مطابق مدل‌های قبلی، مانستر 821 هم یکی از بهترین نمونه‌ها در نوع خود است. اینطور که به نظر می‌رسد، دوکاتی از روش‌هایی در طراحی این موتورسیکلت استفاده کرده است تا به زبان طراحی و کاراکتر این برند صدمه‌ای وارد نشود. دوکاتی در این مدل از آپشن‌هایی استفاده کرده است که پیش‌تر فقط در مدل‌های بزرگ‌تر و بالاتر مانستر دیده می‌شد. از جمله این امکانات می‌توان به نمایشگر رنگی با فناوری TFT همراه با نشانگر شماره‌ی دنده و باقی‌مانده‌ی میزان سوخت در آن اشاره کرد. شاید در نگاه اول این مدل با مدل قبلی خود دارای تفاوت زیادی نباشد؛ اما وقتی دو نمونه را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، متوجه تفاوت این دو مدل از یکدیگر می‌شویم. قسمت عقبی، مخزن سوخت و چراغ‌های اصلی به‌طور کامل بازطراحی شده‌اند و شاهد طراحی پخته‌تر این مدل نسبت به مدل سال قبل هستیم.

DU 2017-09-07 MONSTER 1502

در آخر، باید به این نکته توجه کنیم که هدف تولیدکنندگان از ساخت مدل‌های جدید، ایجاد بهینه‌سازی‌هایی است که در نمونه‌ی قبلی وجود ندارد. باید بگوییم که دوکاتی در اجرای این هدف، تا حد زیادی موفق بوده است.

نويسنده: محمد وارسته

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا