مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سخن عجیب عضو شورای شهر تهران: برخی از خیابان‌ها به لحاظ تردد موتورسیلکت‌ها بیشتر به سیرک شباهت دارد تا محل تردد موتورسیکلت

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بی‌انضباطی موتورسیکلت‌ها نه تنها ساماندهی نشده بلکه طی سال‌های اخیر رشد هم داشته است گفت: پلیس راهور نسبت به برخورد با تخلف مسافربرهای غیرقانونی در پایتخت ورود کند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از فارس، جعفر تشکری‌هاشمی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر پس از استماع گزارش سردار حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: بیش از 30 درصد موتورسیکلت‌های کشور در تهران تردد می‌کنند و 50 درصد کشته‌شده‌های ناشی از تصادفات مربوط به  موتورسیکلت‌ها است.

وی گفت: بدترین ناهنجاری‌های رفتاری حین رانندگی مانند عبور از چراغ قرمز و حرکت در پیاده‌رو توسط این موتورسیلکت‌ها انجام می‌گیرد و متأسفانه طی سال‌های گذشته تا کنون نه تنها ساماندهی موتورسیکلت‌ها بیشتر نشده بلکه بی‌انضباطی آنها بیشتر شده است و برخی از خیابان‌ها به لحاظ تردد موتورسیلکت‌ها بیشتر به سیرک شباهت دارد تا محل تردد موتورسیکلت لذا باید چاره اساسی اندیشید.

وی به موضوع رانندگان کامیون‌ها اشاره کرد و گفت:‌به دلیل اینکه این کامیون‌ها اکثرا در شب می‌توانند بار حمل کنند با سرعت بالا و با حجم زیادی بار در بزرگراه‌ها تردد می‌کنند و این مسأله جان شهروندان را به خطر انداخته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد:‌عمر مفید برخی خودروها بسیار بالا بوده و باید از دوربین‌های پردازش تصویری برای بررسی معاینه فنی آنها استفاده شود.

وی گفت: من به شخصه چند شب پیش خودرویی را دیدم که بار میلگرد داشت و با سرعت بالا و با میلگردهایی که از خودرو بیرون بود تردد می‌کرد و این مسأله چیزی به غیر از استقبال از مرگ در تهران برای شهروندان نیست. لذا ساماندهی این موضوعات اهمیت زیادی دارد.

وی به مسأله تخلیه و بارگیری خودروهای باربر اشاره کرد و گفت:‌این مسأله هم باید ساماندهی شود و زمان بارگیری را با همکاری پلیس راهور سامان داد.

وی اعلام کرد: مسافربرهای غیرقانونی به صورت کلونی حتی با تهدید و ارعاب مانع از تاکسی‌های خطی و راهور می‌شوند و سبب بروز مشکل برای شهروندان شده‌اند این‌ها همان‌هایی هستند که از شهرهای دیگر به تهران می‌آیند و شب‌ها در ماشین می‌خوابند و به نوعی کلونی ناشناخته هستند.

وی در پایان به اخذ تخلفات ساکن رانندگی توسط مأموران پلیس اشاره کرد و گفت: افسران می‌توانند به موضوعات با اهمیت‌تر مانند تخلفات حادثه‌ساز بپردازند و نیروهای  داوطلب مردمی یا پرسنل پارکبان‌ها در این زمینه بکارگیری شوند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
فارس
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا