مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

توسعه فناوری خودروی متصل دوکاتی C-V2X با همکاری کوالکام، آئودی و فورد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، عملی کردن ایده‌ی ارتباط خودروها و موتورسیکلت‌ها با هم، یکی از بزرگ‌ترین هدف‌ها و چالش‌های خودروسازی است که حاصل آن، ایمنی‌ بیشتر خواهد بود. هم‌اکنون چند شرکت در این مورد سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ولی هنوز با محصول نهایی فاصله‌ی زیادی وجود دارد.

برند ایتالیایی دوکاتی (Ducati) از بازیگران تازه‌وارد فناوری خودروهای متصل است، که در نمایشگاه 2019 CES از پیشرفت‌های خود در این زمینه رونمایی کرد. اوایل سال ۲۰۱۸ بود که مقامات دوکاتی از آزمایش‌های جدید فناوری خودروهای متصل با موتورسیکلت مدل Multistrada 1200 Enduro و دو مدل محصول آئودی خبر دادند. این آزمایش‌ها در فضایی بسته و کنترل‌شده انجام شده بود، اما در CES 2019 برای اولین‌بار، این فناوری با نام C-V2X برای عموم به‌ نمایش گذاشته شد.

دوکاتی در این مسیر تنها نیست و با شرکت‌های آئودی، کوالکام و به‌تازگی فورد همکاری می‌کند. حاصل همکاری این چند شرکت بزرگ، نمایش آخرین پیشرفت‌ها در سیستم ارتباطی «خودرو با همه‌چیز» است. سیستم ارتباطی خودرو با همه‌چیز، نسخه‌ای جدید از فناوری خودروی متصل است؛ در این فناوری محدودیت کمتر شده است و ارتباط بین خودروها و زیرساخت‌ها (فراتر از ارتباط بین خودروها) انجام می‌شود. خودروها می‌توانند دوچرخه‌سوارها و عابر‌های پیاده را هم شناسایی کنند که همین مورد، سطح جدیدی از ایمنی هوشمند در رانندگی را ایجاد می‌کند.

در ویدئوی رسمی منتشر شده، شرایط مختلف ایمنی در جاده و نحوه‌ی عملکرد فناوری C-V2X با یک دستگاه موتورسیکلت دوکاتی Multistrada 1260  درکنار محصولات آئودی و فورد، نمایش داده می‌شود. یکی از این شرایط، حرکت در چهارراه بدون چراغ راهنمایی و رانندگی است؛ سیستم C-V2X اجازه می‌دهد تا خودروها باهم ارتباط داشته باشند و حق تقدم مشخص شود. یکی از مدیران ارشد دوکاتی اشاره می‌کند که با فناوری خودروی متصل، ایمنی برای انواع وسایل نقلیه و عابرهای پیاده بهبود پیدا می‌کند.

سیستم C-V2X دوکاتی نیازمند تجهیزات ایمنی مختلف مثل ترمز ضدقفل در پیچ‌ها (ABS Cornering) است که به‌زودی در تمام موتورسیکلت‌های این شرکت ایتالیایی در دسترس خواهد بود. محصولات دوکاتی از سال ۲۰۲۰ به رادار نیز مجهز می‌شوند. 

نویسنده: میلاد زنگانه

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا