مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

جواد خدایی: مشهد می‌تواند پایتخت موتورسیکلت‌ برقی ایران شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به آمار بالای موتورسیکلت‌ها و نقش آن در حوادث و آلودگی هوا، می‌توان مشهد را با فرهنگ‌سازی به نخستین شهر با بیشترین موتورسیکلت برقی کشور تبدیل کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، جواد خدایی روز چهارشنبه در کارگروه اسقاط خودرو خراسان رضوی افزود: بر اساس آمار ارائه شده اکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در استان تردد دارند که نقش این وسائط نقلیه در آلایندگی هوا و بروز حوادث بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: موضوع موتورسیکلتها مورد غفلت قرار گرفته شده و هنوز تبدیل به یک مساله مهم نشده است و برای کاهش مشکلات و معضلات ناشی از آن باید زمینه فرهنگی استفاده از موتورسیکلتهای برقی را فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: فهرست مسائل مرتبط با بحث خودروهای فرسوده باید سریعا مشخص شود و بدانیم برنامه ما تا ۱۰ سال دیگر چیست و هر ماه میزان پیشرفت برنامه ها را رصد کنیم. باید مشخص شود که اسناد بالادستی چه می‌گویند و بر اساس آن اهداف کمی قابل اندازه گیری تعیین کرده و برنامه ما دقیق و قابل اندازه گیری باشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: از ابتدای امسال ۳۲۲ دستگاه تاکسی در مشهد نوسازی شده است و تا پایان سال این رقم به دست‌کم ۵۰۰ دستگاه می‌رسد.

احمد محبی افزود: اکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ پروانه تاکسی فعال داریم که چهار هزار و ۲۰۰ دستگاه آن عمری بیش از ۱۰ سال دارند.

وی اظهار داشت: برای نوسازی تاکسی ها، ۸۰ درصد بهای خودرو به صورت تسهیلات تامین می شود و تشویقی های دیگری نیز به رانندگان ارائه می شود که از جمله آنها امکان تردد در خطوط ویژه است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا