مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مصطفی صفرخانی: وضعیت خدمات پس از فروش شرکت‌ها بهتر از قبل شده/ تعداد تولیدات زیرپله‌ای قطعات در شهر تهران افزایش یافته است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران: عواملی چون افزایش قیمت ملک در تهران و موانعی که اداره دارایی بر سر راه تولید کنندگان قرار داده موجب افزایش تولید کنندگان غیرمجاز و تولیدات زیر پله ای در شهر تهران و افت کیفیت قطعات شده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبر خودرو، مصطفی صفرخانی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران با بیان اینکه وضعیت خدمات پس از فروش موتورسیکلت های مونتاژی از بهتر از قبل شده است،گفت: شرکت های تولیدکننده قطعات موتورسیکلت در گذشته در حوزه خدمات پس از فروش ضعف هایی داشتند در همین راستا با سازمان کیفیت استاندارد نشستی برگزار کردیم و بر اساس تفاهم نامه ای که به امضا رسید این شرکت ها هم اکنون دارای تعمیرگاه های مرکزی و نمایندگی های مجاز در سطح شهر هستند.وی در خصوص استقبال مصرف کنندگان از قطعات چینی به نسبت قطعات تولید داخل عنوان کرد: یکی از دلایل این موضوع عدم نظارت بر قطعات تولید داخل است که باید استانداردسازی شوند. به همین دلیل اتحادیه در صدد الزام تولید کنندگان به تهیه بروشور برای هر قطعه و درج مشخصات تولید کننده، مواد و آلیاژ استفاده شده در آن است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران ادامه داد: عواملی چون افزایش قیمت ملک در تهران و موانعی که اداره دارایی بر سر راه تولید کنندگان قرار داده موجب افزایش تولید کنندگان غیر مجاز و تولیدات زیر پله ای در شهر تهران و افت کیفیت قطعات شده است. از این رو در حال رایزنی با تولید کنندگان هستیم تا با تهیه بروشور، نسبت به ارتقای کیفیت قطعات خود اقدام کنند.

صفرخانی با اشاره به چالش های پیش روی تولید کنندگان قطعات موتورسیکلت اذعان داشت: متاسفانه قطعه سازان تا پیش از اینکه مواد اولیه را به قطعه تبدیل کنند متقاضی دارند اما به محض اینکه مواد اولیه تبدیل به قطعه می شود حمایتی از آنها نمی شود و قطعات آنها در بازار مورد استقبال قرار نمی گیرد که عمدتا مقصر آن فروشندگان قطعات هستند که با تاخیر در پرداخت های خود تولید کننده را متضرر می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید کنندگان داخل اظهار داشت: اگر به دنبال ارتقای کیفیت قطعات داخلی و توسعه صادرات در این حوزه هستیم دولت باید از طریق بانک ها، سازمان استاندارد، وزارت دارایی و … از تولید کنندگان حمایت کند تا تولید کننده بدون دغدغه و با آرامش خاطر به فعالیت خود ادامه دهد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه عدم نظارت بر تولید قطعات باعث شده تولید کنندگان مجاز قادر به رقابت با تولید کنندگان زیرزمینی نباشند و عده ای سودجو قطعات تقلبی را در قالب بسته بندی به اسم شرکت های معتبر به قیمت ارزان بفروشند و مصرف کننده نیز به خرید قطعه ارزان تر رضایت می دهد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر خودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا