مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مرضیه حصاری: نیازمند یک بانک اطلاعاتی دقیق و جامع در زمینه شناسایی موتورسیکلت‌ها هستیم/ پلیس راهور برای اعمال قانون موتورهای فاقد معاینه فنی اقدام کند

مرضیه حصاری: به سبب عدم وجود یک بانک اطلاعات موتورسیکلت کشور که علاوه بر مقوله معاینه فنی حتی در مواردی چون سرقت، زورگیری و غیره مشکلاتی را به وجود آورده؛ نیازمند همکاری جامع پلیس راهور ناجا هستیم.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، در جلسه اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خواستار همکاری بیشتر پلیس راهور ناجا در مقوله اعمال قانون خودرو ها و موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی شد و افزود: پلیس راهور ناجا علاوه بر همکاری در اعمال قانون وسائل نقلیه فاقد معاینه فنی لازم است در ارسال اطلاعات ریز خودروها بر اساس جدول سن مرز فرسودگی به سامانه سیمفا نیز اقدام کند.

مرضیه حصاری با تاکید بر اینکه نیازمند یک بانک اطلاعاتی دقیق و جامع در زمینه  شناسایی و اعمال قانون موتورسیکلت ها هستیم، افزود: به سبب عدم وجود یک بانک اطلاعات موتورسیکلت کشور که علاوه بر مقوله معاینه فنی حتی در مواردی چون سرقت، زور گیری و غیره مشکلاتی را به وجود آورده؛ نیازمند همکاری جامع پلیس راهور ناجا هستیم.

وی همچنین خواهان همکاری وزارت نفت و صمت با حوزه حمل و نقل همگانی و عمومی کشور شد و گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، وزارتخانه های نفت و صمت باید در جهت هوشمند سازی جایگاه های سوخت و ایجاد سامانه اطلاعاتی خودروهای دوگانه سوز اقدام کنند و از سوخت رسانی به خودروهای فاقد گواهی معاینه فنی و فاقد ایمنی مخزن سوخت که به صورت دستی اقدام به نصب مخزن سوخت کرده اند جلوگیری به عمل آورند که متاسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

در ادامه  این جلسه سردار سید مجید میر احمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تاکید بر اینکه نباید مطالبات به حق شهروندان به ویژه در مبحث مهمی چون قانون هوای پاک و انجام معاینه فنی که به سلامت و ایمنی شهروندان مرتبط است، گرفتار بروکراسی  اداری و سلایق شخصی و گروهی شود، گفت: کوتاهی در زمینه  توسعه حمل و نقل همگانی، ارتقاء معیشت و رفاه رانندگان، قانون هوای پاک و اجرای معاینه فنی خودروها بی تردید مصداق ترک فعل است و تمام ارگان ها باید در این زمینه با جدیت نسبت به مسئولیت های خود اقدام کنند.

سردار میراحمدی در همین رابطه خواستار تشکیل جلسه ای در آینده نزدیک با حضور سایر ارگان های مرتبط با مقوله آلودگی هوا و معاینه فنی شد و افزود: تاکید دولت مردمی سیزدهم اهتمام جهادی جهت رفع مشکلات کشور  است و امیدواریم به زودی مشکلات مطرح شده در سایه همدلی، هم اندیشی و بهره گیری از نظر متخصصان و کارشناسان رفع شود.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا