مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سیدمناف هاشمی: پیک‌های موتوری و سایر موتورسیکلت‌های کاربراتوری باید به سمت برقی شدن پیش روند

مشاور شهردار تهران با اشاره به اینکه امیدواریم در بودجه ۱۴۰۱ دولت و بودجه شهرداری به موضوع آلودگی هوا به صورت ویژه توجه شود، گفت: متاسفانه برای نخستین سال در بودجه کشور، بسیاری از بندهای مرتبط به شهرداری ها مانند ۱۵ درصد از پیش پرداخت مربوط به خرید ۶۳۰ واگن قطار مد نظر قرار نگرفته است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از فارس، سید مناف هاشمی مشاور شهردار تهران درباره این موضوع آلودگی هوای تهران اظهار داشت در جلسه هیئت اندیشه ورزی مقابله و کاهش آلودگی هوا به استناد قوانین بالادستی مربوط به هوای پاک سیاست‌های مقام معظم رهبری و اصل پنجاهم قانون اساسی که مربوط به بحث پیشگیری از آلودگی محیط زیست است برگزار شد.

 وی افزود : طی۳۰ تا ۴۰ سال گذشته موضوع آلودگی هوا متولی مشخص و خاصی نداشته است در صورتی که این موضوع بسیار حائز اهمیت است و باید به صورت ویژه به آن پرداخت.

 مشاور امور ارتقا و کیفیت شاخص‌های زیست محیطی و دستیابی به هوای پاک بیان داشت: موضوع آلاینده‌های گازی و ذرات معلق که هر دو منابع متحرک و ثابت دارند به نوعی با پایانه‌ها و پالایشگاه‌ها در ارتباط مستقیم است و در قانون هوای پاک تکالیف مشخصی برای برخی از دستگاه‌ها مشخص شده ولی یا متاسفانه اجرا نشده یا به درستی مدنظر قرار نگرفته است بر همین اساس همه این موضوعات در هیات اندیشه ورزی که مجموعه ای از نخبگان در آن حضور داشتند مباحثی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

مناف هاشمی گفت: در این جلسه قرار شد کارهای مطالعاتی و نیازهای مالی به صورت کامل بررسی شود و ما آن را به دولت و شورای شهر اعلام کنید همچنین مسئله خروج خودروهای فرسوده در پایتخت بسیار در بهبود وضعیت هوا حائز اهمیت است و باید به ازای یک پلاک جدید یک خودروی فرسوده از رده خارج شود برای تاکسی و موتورسیکلت ها هم نیز باید به همین منوال باشد همچنین پیک های موتوری و سایر موتورسیکلت های کاربراتوری باید به سمت برقی شدن پیش روند تا آلایندگی ناشی از این وسایل کاهش و حذف شود و به مرور و تدریجاً وضعیت هوای پایتخت بهبود یابد.

وی اعلام کرد مقدماتی در مورد بهبود وظایف هوای پاک در دستور کار قرار گرفته تا انشاالله به سمت اجرایی شدن پیش رود ولی باید توجه داشت که هیچ کاری در مدت زمان کوتاه یک ماهه بسیار تاثیر گذار نخواهد بود و تنها از طریق برنامه‌های میان مدت و بلند مدت می توانیم وضعیت هوای تهران را رو به بهبودی ببریم در حال حاضر باشند در حال شناسایی آسیب ها هستیم و از نگاه نخبگان نیز در این زمینه بهره‌مند خواهیم شد و امیدواریم که در بودجه ۱۴۰۱ دولت و بودجه شهرداری توسط شورای شهر به موضوع آلودگی هوا به صورت ویژه توجه شود.

 وی اعلام کرد: متاسفانه برای نخستین سال در بودجه کشور، بسیاری از بندهای مرتبط به شهرداری ها حذف شده مثلاً ۱۵ درصد از پیش پرداخت مربوط به خرید ۶۳۰ واگن قطار مد نظر قرار نگرفته است این در حالی بوده که کل این قرارداد ۲۰ هزار میلیارد تومان است و ۱۵ درصد آنها باید به صورت پیش پرداخت مد نظر دولت قرار گیرد.همچنین در مبحث اوراق مشارکت سهم دولت در بودجه ۱۴۰۱ در این زمینه حذف شده در حالی که ما از این اوراق برای افتتاح ایستگاه های جدید استفاده می‌کنیم.

وی گفت: همچنین در زمینه یارانه بلیت اتوبوس و مترو سهم دولت از طریق بودجه ۱۴۰۱ کاهشی شده و بسیاری از ردیف‌های بودجه‌ای مانند درآمد ناشی از جرایم رانندگی و حقوق های گمرکی در نظر گرفته نشده است.

 وی تاکید کرد: دولت باید اراده کند که این مشکلات را اصلاح و مجلس هم بهبود این بندها را بهتر مد نظر قرار دهد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
فارس
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا