مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شهردار تهران: تصمیم‌گیری درباره موتورسیکلت‌های کار و جایگزینی آن با موتورهای برقی به عهده شهرداری گذاشته شد/ شرایط را به سمتی می‌بریم که قیمت موتورهای برقی پایین بیاید

زاکانی با اشاره به ۶۲ پیشنهاد کمیته ویژه آلودگی هوا در هیات دولت، گفت: تصمیم‌گیری در موتورسیکلت‌های کار و جایگزینی آن با موتورهای برقی به عهده شهرداری گذاشته شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست هم اندیشی با هیات اندیشه ورز شناسایی عوامل و راهکارهای مقابله با آلودگی هوای تهران،  گفت: شهر تهران در توپوگرافی مناسبی طراحی شده و اگر به آن توجه شود به بهترین هوا و زیست پذیرترین شهرها دست می‌یابیم.

زاکانی با بیان اینکه اراده جدی در کشور وجود دارد که وضعیت هوای کلانشهرها بهبود یابد، گفت: در جلسه ای که با معاون اول رییس جمهور داشتیم ( و با حضور وزیر کشور، راه، صمت، رئیس سازمان محیط زیست، استاندار و شهردار تهران) کمیته ویژه ای تشکیل شد و ۶۲ پیشنهاد در جلسه هیات دولت در نتیجه این جلسه، ارائه شد.

وی در خصوص تصمیم دولت درباره موتورسیکلت های کار گفت: بنا شد شهرداری نقش ویژه ای در کنترل آنها داشته باشد، برای کاهش قیمت موتور برقی و باتری موتورهای برقی با ایجاد ایستگاههای شارژ مجدد، شرایط را به سمتی ببریم که قیمت ها پایین بیاید.

وی افزود: توسعه مترو در دستور کار است و از آنجاییکه تا ۱۴۲۰ سهم ۳۳ درصدی انتقال مسافر بر عهده مترو گذاشته شده و در تلاشیم توسعه اتوبوس‌ها به سمت غیر آلاینده‌ها برود.همچنین در حوزه تاکسی‌ها و  خودروهای حمل و نقلی شهر را زیست پذیرتر کنیم.

شهردار تهران گفت: شهر را با کمک مناسب‌سازی و ایجاد زمینه حضور شهروندان بدون رفت و آمد مهیا کنیم و تا ۶۰۰ کیلومتر مناسب‌سازی پیاده‌روها، توسعه فضای سبز را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی عنوان کرد:  شهرداری درباره پایانه‌ها مستقیما می‌تواند تصمیم بگیرد و همچنین در زمینه باراندازهای شهر که اگر به خارج شهر منتقل شود، در بهبود شرایط موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: وزیر نفت هم در دولت بیان کرد که به هیچ وجه یک لیتر هم سوخت آلاینده در تهران توزیع نکردیم.

شهردار تهران ابراز داشت: در این جلسه تصمیم گرفته که همه کلانشهرهای هدف، مثل تهران تا فاصله ۴۰ کیلومتری سوخت آلاینده مصرف نکنند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
فارس
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا