مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفی و ارائه «نوزده مسئله مشترک اصناف صنعتی کشور»

به گزارش موتورسيكلت نيوز، جلسه‌ای به همین منظور با حضور نمایندگانی از هر یک از اصناف در دفتر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

دکتر سعید جلیلی در ابتدای این نشست عنوان کرد: طی یکسال گذشته بیش از بیست جلسه تخصصی جداگانه‌ با اعضای هر یک از اصناف برگزار شد و با احصای مشکلات مشترک میان آنها، به نوزده مورد جهت پیگیری رسیده‌ایم. از جمله این مشکلات مسائلی نظیر تامین نقدینگی، مالیات، تحریم، بوروکراسی اداری است.

جدول: مسائل مشترک اصناف صنعتی کشور

عناوین مذکور در جدول بالا مسائل مشترکی هستند که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان اهم مشکلات مطرح شده توسط اصناف مختلف صنعت کشور به آنها اشاره کرد.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: رفع موانع رونق تولید هدف ما از پیگیری و حل این مسائل است. کارگروه‌های اقتصادی دولت سایه مسئولیت اصلی در این‌باره را دارا هستند تا در کنار کارشناسان خود از مشورت دهی هریک از اصناف نیز بهره‌مند شوند و جمع بندی را ارائه نمایند. روند سایر جلسات نیز به همین منوال با حضور کارگروه مرتبط با هر موضوع و کارشناسان آن خواهد بود.

وی افزود: نقطه مطلوب آنجاست که تولید داخل نه تنها نیاز ها داخلی ما را تامین کند بلکه ایران به جایگاه قطب منطقه برای صادرات نیز ارتقاء پیدا کند و این امر با جلوگیری از خام فروشی و تقویت صنایع تبدیلی ممکن خواهد شد.

دکتر جلیلی در ادامه با اشاره به اقدامات کارگروه های اقتصادی دولت سایه جهت ارائه راه‌حل به صاحبان صنایع خاطرنشان کرد: کارگروه های اقتصادی دولت سایه با تمرکز بر روی نقاط مشترک سعی در ارائه راه‌حل های کاربردی جهت حل مشکلات داشتند. حاصل چنین جلساتی برحسب موضوع به مجلس، دولت، قوه قضائیه و صداوسیما ارائه خواهد شد تا ان شاءالله از مسیر صحیح شاهد رفع موانع تولید و جهش اقتصادی کشور باشیم.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا