مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دوکاتی موتورسیکلت‌سازان الکتریکی را شگفت‌زده کرد

دوچرخ الکتریکی دوکاتی برای اولین‌بار به پیست جهانی «میسانو» رفت. این خبر با توجه به عدم تمایل قبلی دوکاتی به درگیر شدن با بخش موتورسواری برقی، عمدتاً به‌دلیل عملکرد و وزن باتری‌هایی که در حال حاضر در دسترس هستند غافلگیرکننده بود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، دوکاتی در ماه اکتبر همه را غافلگیر کرد، زمانی که آن‌ها فاش کردند که تنها تامین‌کننده موتورسیکلت برای جام جهانی MotoE در سال 2023 خواهند بود.

میشل پیررو، که ویژگی‌های فنی و پتانسیل فعلی محصول جدید را ارزیابی کرد، گفت:

آزمایش نمونه اولیه یک هیجان بزرگ بود. زیرا، آغاز فصل مهمی در تاریخ دوکاتی است و این دوچرخ سبک است و تعادل خوبی دارد. علاوه‌براین، اتصال دریچه گاز در اولین مرحله باز شدن و ارگونومی آن بسیار شبیه به موتورهای «موتو جی‌پی» است.

این پروژه یک سرمایه‌گذاری مشترک بین «دوکاتی کورس» و «طراحان تحقیق‌وتوسعه دوکاتی» به رهبری روبرتو کان، «مدیر ایی موبیلیتی دوکاتی» است. دوکاتی در کنار عملکرد و باتری، بر توسعه سیستم خنک‌کننده مناسب برای دوچرخ نیز تمرکز کرده است. اگر سرمایه‌گذاری آن‌ها در موتو ایی موفقیت‌آمیز باشد، دوکاتی توجه خود را به یک دوچرخه ورزشی الکتریکی تولیدی برای جاده معطوف خواهد کر. با این حال کلودیو دومنیکالی، مدیر عامل شرکت، قبلاً گفته بود که این کار تا پس از سال 2025 نخواهد بود.

روبرتو کان، مدیر «ایی موبیلیتی دوکاتی»:

ما لحظه‌ای واقعاً خارق‌العاده را تجربه می‌کنیم. برای من سخت است که باور کنم واقعیت است و هنوز یک رویا نیست! اولین دوکاتی برقی در پیست نه تنها به دلیل منحصربه‌فرد بودن، بلکه از نظر نوع تعهد نیز استثنایی است: هم برای اهداف عملکردی و هم به‌دلیل زمان‌بندی بسیار کوتاه‌اش. دقیقاً به همین دلیل، کار کل تیمی که به این پروژه اختصاص داده شده است باورنکردنی بوده است و نتیجه امروز ما را جبران زحمات انجام شده در ماه‌های اخیر می‌کند. مطمئناً هنوز کارمان تمام نشده است. در واقع، ما می‌دانیم که راه پیش رو هنوز بسیار طولانی است، اما در این میان، اولین «آجر» مهم را گذاشته‌ایم.

مهم‌ترین چالش‌ها در توسعه یک موتورسیکلت مسابقه‌ای الکتریکی همچنان به اندازه، وزن و برد باتری‌ها مربوط می‌شود. هدف دوکاتی این است که موتورسیکلت‌های برقی با کارایی بالا و سبک بودن را در دسترس همه شرکت‌کنندگان جام جهانی FIM Enel MotoE قرار دهد. تمرکز پروژه علاوه‌بر عملکرد بهتر، مهار وزن و ثبات تحویل نیرو در طول مسابقه است که به لطف توجه در توسعه یک سیستم خنک‌کننده مناسب برای هدف به‌دست آمده است. تجربه دوکاتی در این رویداد پشتیبانی اساسی برای تحقیق‌وتوسعه محصول خواهد بود. هدف این است که به محض این‌که فناوری اجازه دهد، یک وسیله‌نقلیه الکتریکی دوکاتی برای استفاده در جاده‌ها ایجاد شود که اسپرت، سبک و هیجان‌انگیز باشد و بتواند همه علاقه‌مندان را راضی کند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Motorcyclenewsducati
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا