مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

غول هندی به فکر ساخت موتورسیکلت مجهز به هوش مصنوعی/ شراکت «بی‌ام‌و» و «تی‌وی‌اس» تمدید می‌شود

در هند، شرکت تی‌وی‌اس موتور با فروش سالانه بیش از 3 میلیون دستگاه و ظرفیت تولید سالانه بیش از 4 میلیون خودرو، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موجود است. اما، مدتی است که با بی‌ام‌و بر روی بعضی از محصولات به‌صورت شراکتی کار می‌کنند و برنامه‌های زیادی برای آینده دارند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بی‌ام‌و موتوراد با بیش از 40 سال تخصص در زمینه تولید، چند سال پیش یک شراکت استراتژیک با تی‌وی‌اس امضا کرد و موتورسیکلت‌های G 310 R و G 310 GS را برای این برند آلمانی تولید کرده است.

در بیانیه اخیر، این دو شرکت اعلام کردند که در حال تمدید همکاری طولانی مدت خود هستند. زیرا، هر دو شرکت در حال توسعه موتورسیکلت‌های جدید از جمله موتورسیکلت‌های برقی هستند.

سودارشان ونو، مدیرعامل مشترک شرکت تی‌وی‌اس موتور می‌گوید:

دنیای جدید حمل‌و‌نقل آینده، شامل یک بازی قوی از طریق راه‌حل‌های جایگزین، از جمله حمل‌و‌نقل الکتریکی است.

ونو اضافه کرد که پلتفرم‌های آینده فرصتی عالی برای آن‌ها خواهد بود تا موتورسیکلت‌هایی را بسازند و به‌دنیا تحویل دهند که مجهز به فناوری‌های پیشرفته، احتمالاً با هوش مصنوعی هستند.

گسترش این همکاری موفق به خودروهای برقی و دیگر پلتفرم‌های جدیدتر، فرصت‌هایی را برای ارائه فناوری پیشرفته و محصولات آرمان‌پذیر به بازارهای جهانی ایجاد می‌کند و هم افزایی ارزشمندی را برای هر دو شرکت ایجاد می‌کند.

این همکاری جدید باعث خواهد شد که TVS و BMW به خط تولید موتورسیکلت‌های زیر 400 سی‌سی خود ادامه دهند و احتمالاً پلت فرم G 310 را گسترش دهند یا می‌توانند خط جدیدی را برای تکمیل موتورسیکلت‌های سطح پایه بی‌ام‌و توسعه دهند. انتظار می‌رود این پیشنهادات جدید از شراکت تمدید شده ظرف دو سال آینده ارائه شود.

سود برد-برد برای تی‌وی‌اس و بی‌ام‌و

در حالی که بی‌ام‌و اخیراً بر روی معرفی اسکوتر برقی CE-04 خود به بازار تمرکز کرده است، اما باواریایی‌ها با غول موتورسیکلت هندی (تی‌وی‌اس) همکاری می‌کنند تا موتورسیکلت برقی خود را زنده کنند. بر اساس این توافق، هر دو طرف به‌طور مشترک موتورسیکلت‌های برقی و اسکوترها را برای بازارهای جهانی توسعه خواهند داد.

البته این اولین باری نیست که بی‌ام‌و و تی‌و‌اس با هم متحد می‌شوند. در سال 2013، این زوج قراردادی را برای توسعه موتورسیکلت‌های زیر 500 سی‌سی امضا کردند. این مشارکت به بی‌ام‌و اجازه داد تا با خط تولید G 310 به تولید تی‌وی‌اس و بازار هند دسترسی داشته باشد. از سوی دیگر، این معامله به نفع تی‌وی‌اس با آپاچی RR 310 همراه با دانش مهندسی و طراحی بود.

بر اساس گزارش‌ها، قرارداد جدید شامل توسعه اولیه و تولید 50 هزار دستگاه دو رخ برقی بین بی‌ام‌و و تی‌وی‌اساست. شرکا این واحدها را در بازارهای هند و بین‌المللی توزیع خواهند کرد.

علی‌رغم تلاش‌های قبلی این دو در بخش کم‌ظرفیت، بسیاری از بی‌ام‌و و تی‌و‌اس انتظار دارند نسخه‌های EV رده بالای مدل‌های موجود را توسعه دهند. این پروژه همچنین از آخرین تحقیقات بی‌ام‌و در فناوری باتری‌های حالت جامد و فرآیندهای استخراج لیتیوم بهره می‌برد.

این تنها شانس تی‌وی‌اس نیست، بلکه اخیراً در استارت‌آپ موتورسیکلت الکتریکی Ultraviolette سرمایه‌گذاری کرده و برند دوچرخ الکترونیکی سوئیسی Ego Movement را خریداری کرده است.

بیشتر بخوانید:

تی‌وی‌اس موتور با هدف نفوذ بیشتر در بازار بین‌المللی یک استارت‌آپ سوئیسی را خرید

برای مطالعه اخبار بیشتر از تی‌وی‌اس اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
RideapartMotopinas
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا