مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

کارگروه ملی تخصصی آلودگی صوتی ایجاد می‌شود

به گزارش موتورسيكلت نيوز، مسعود تجریشی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها در سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه، آلودگی صوتی موتورسیکلت ها یکی از معضلاتی است که مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد کرده است، گفت: برای ساماندهی این معضل با وزارت کشور مذاکراتی داشته ایم و امیدواریم بتوانیم از طریق ایجاد کارگروهی تخصصی این مشکل را برطرف کنیم.

وی در ادامه، به شدت فرسودگی کامیون ها در برخی از شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: در برخی شهرها کامیون هایی از دوره جنگ جهانی دوم تردد دارند که علاوه بر میزان آلودگی بالا سوخت زیادی نیز مصرف می کنند، بنابراین باید راهی پیدا کنیم تا حداقل کامیون های با سن ۵٠ سال از رده خارج شوند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: البته کارگروهی با عنوان زیست محیطی در راستای اقتصاد مقاومتی وجود دارد که یکی از بندهای آن مربوط به چالش‌های زیست محیطی است.

وی ادامه داد: چندی پیش معاون اول رییس جمهور در نامه ای به رییس سازمان حفاظت محیط ‌زیست خواست تا در راستای این کارگروه چند برنامه خارج از وظایف دستگاهی ارائه کنیم که می توان از این فرصت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در حال نزدیک شدن به فصل پاییز و سرما هستیم که پدیده وارونگی هوا در این فصل دور از انتظار نیست بنابراین باید با سرعت و دقت بیشتری به سمت سوخت استاندارد و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی حرکت کرد.

یوسف حجت مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه، برای رفع معضل موتور سیکلت می توان به دو روش کار را پیش برد، یکی از این اقدامات را کارهای زیربنایی عنوان کرد و افزود: البته این کار در بلند مدت نتیجه خواهد داد، راه دوم نیز وضع قوانین کوتاه مدت است که تاکید ما روی انجام کارهای زیربنایی است.

وی افزود :خودرو هویت دارد اما هویت موتورسیکلت مشخص نیست، چراکه پلاک خودرو متعلق به مالک آن است اما پلاک موتورسیکلت ها متعلق به موتور سوارها نیست و معمولاً به نام شرکت سازنده است بنابراین هنگامی که جریمه شوند به دلیل اینکه پرداخت جریمه شامل موتورسوار نمی شود، تاثیری در نحوه رفتار آنها ندارد.

حجت ادامه داد: برای اصلاح این روند مراحل اصلاحی قانون رسیدگی به تخلفات را بررسی کردیم و پیشنهاد دادیم اگر موتورسیکلتی جریمه شد، رقم جریمه بر روی کد ملی فرد ثبت شود و اگر بخواهد هنگامی خودرویی خریداری کند باید ابتدا بدهی خود را تسویه و سپس خودرو شخص شماره گذاری شود.

وی افزود: همچنین پیشنهاد دادیم اگر موتورسیکلت فرسوده ای توقیف شود دیگر اجازه خروج از پارکینگ را نداشته باشد، بلکه باید اسقاط و در قالب آهن قراضه فروخته شود یا اینکه اگر موتورسیکلتی توقیف شد و تا ۶ ماه مالک آن مراجعه نکرد دیگر به عنوان مالک آن شناخته نمی شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اظهاکرد: البته این بندها در قالب پیشنهاد است و اگر تصویب شوند به طور قطع روند مناسبی در ساماندهی موتورسیکلت‌ها فرسوده در کشور ایجاد خواهد شد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا