مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تشکری هاشمی: با هماهنگی تولیدکنندگان داخل می‌توان تسهیلاتی مانند وام و کمک‌های بلاعوض در اختیار موتورسواران قرار داد

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت توسعه حمل و نقل پاک در کلان شهرهای مانند تهران تاکید کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبر خودرو، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت توسعه حمل و نقل پاک در کلان شهرهای مانند تهران تاکید کرد.

سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل پاک در کلان شهرها اظهار داشت: در کلان شهرهای مانند تهران که با وارونگی دما و ایستایی هوا مواجه هستند استفاده از حمل و نقل پاک باید در الویت سامانه های حمل و نقل قرار بگیرد. بنابراین استفاده از خودروها و موتورسیکلت های برقی در کلان شهرها ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه در شهر تهران نیز جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی با برقی باید در الویت قرار بگیرد،افزود: خوشبختانه نگاه شهرداری و شورای شهر تهران به این موضوع مثبت است و با هماهنگی تولیدکنندگان داخل می توان تسهیلاتی مانند وام و کمک‌های بلاعوض در اختیار موتورسواران قرار داد و آنها را به استفاده از موتورسیکلت‌های برقی ترغیب کرد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: همچنین شهرداری تهران با تامین برق در محل تردد موتورسیکلت‌های برقی می تواند به اجرای این سیاست کمک کند و امکانات لازم را در اختیار موتورسواران قرار دهد.

تشکری هاشمی اذعان داشت: یکی دیگر از راهکارهای توسعه حمل و نقل پاک استفاده از خودروهای برقی است که متاسفانه به دلیل قیمت بالا و افزایش قیمت ارز مورد استقبال قرار نگرفته اند اما دولت با سیاست های تشویقی می تواند نقش تعیین کننده ای در تولید و یا واردات خودروهای برقی داشته باشد. در همین راستا شهرداری و شورای شهر تهران از دولت انتظار دارند که با اتخاذ تدابیری زمینه تولید و یا واردات خودروهای برقی را با سیاست هایی از قبیل کاهش سود بازرگانی و حقوق گمرکی تسهیل کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش آلودگی هوا در نیمه دوم سال چه راهکارهایی را برای کاهش آلودگی هوا پیشنهاد می کنید، گفت: این راهکارها آنی و ضربتی نیستند و قطعا باید راهکارهای بلند مدت در نظر گرفت اما متاسفانه دستگاه های اجرایی صرفا زمانی که هوا برای عموم مردم مسموم و ناسالم می شود تصمیمات آنی می گیرند که قطعا اثرگذاری کمتری خواهد داشت.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به راهکارهای کاهش آلودگی هوا تشریح کرد: یکی از راهکارهای موجود استفاده از سوخت پاک است که در بخش حمل و نقل عمومی، گازوئیلی که تحویل شرکت واحد می شود سوخت نسبتا خوبی است و این سوخت باید در سایر وسایل نقلیه سنگین نیز به کار گرفته شود. از رده خارج کردن خودروهای فرسوده نیز مساله مهمی است که متاسفانه در سالهای اخیر مورد غفلت جدی قرار گرفته است. همچنین موتورسیکلت های بنزینی که به عنوان عارضه شهری و متهم اصلی آلودگی هوا محسوب می شوند باید از رده خارج شده و با موتورسیکلت‌های برقی جایگزین شوند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر خودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا