مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

برخورد با موتورسیکلت‌های دودزا در دستور کار پلیس راهوار اصفهان قرار گرفت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه موتورسیکلت‌های دودزا 6 برابر بیشتر از خودروها آلودگی ایجاد می‌کنند برخورد قانونی با این گونه موتورسیکلت‌ها را در دستور کار جدی این پلیس عنوان کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از فارس، محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: موتورسیکلت های دودزا 6 برابر بیشتر از خودروها آلودگی ایجاد می‌کنند و از طرفی گاز منوکسید کربنی که از اگزوز موتورسیکلت‌ها خارج می‌شود هم خطرناک است.

وی در خصوص برخورد ماموران پلیس راهور با موتورسیکلت های دودزا گفت: برخورد با این گونه موتورسیکلت ها در دستور کار جدی پلیس راهور است و قطعاً اگر توسط ماموران مشاهده شوند با راکبان آنها برخورد قانونی صورت می گیرد.

محمدی تصریح کرد: در 8 ماهه سال جاری یک هزار و 163 دستگاه موتورسیکلت به علت تخلفات گوناگون همچون ایجاد آلودگی صوتی، حرکت به صورت خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز، نداشتن پلاک، نداشتن گواهینامه و عدم استفاده راکبان از کلاه ایمنی بوده و بخشی ازاین موتورسیکلت‌ها هم به علت دودزا بودن توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طبق ائین نامه‌ای خرداد ماه امسال به تصویب هیأت وزیران رسید شاخص سن مرز فرسودگی انواع موتورسیکلت‌های بنزینی – انژکتوری 6 سال و بنزینی – کاربراتوری 5 سال است گفت: این درحالی است که باید گفت تعداد زیادی از موتورسیکلت‌هایی که در سطح شهرها تردد می‌کنند در سن فرسودگی قرار دارند و هیچ اقدامی برای اسقاط و جایگزینی آنها با موتورسیکلت‌های جدید صورت نگرفته است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: طبق قانون تعداد مراجعه به معاینه فنی موتورسیکلت‌ها 2 مرتبه در سال یعنی هر 6 ماه یک بار است در حالی که در استان اصفهان یک مرکز معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها وجود ندارد و بایستی مسؤولان شهری در این خصوص اقدام لازمی انجام دهند.

محمدی تصریح کرد: علاوه بر این براساس همین آیین نامه تردد انواع موتورسیکلت های بنزینی که سیستم سوخت رسانی کاربراتوری دارند در شهرهای با اولویت آلایندگی از ابتدای سال 1401 ممنوع است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: در حال حاضر استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که بیشترین تردد موتورسیکلت را در هسته مرکزی شهرها دارد و با تولید و جایگزین کردن موتورسیکلت‌های بنزینی با برقی می‌توان تاثیر بسیار زیادی در کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی و دیگر آسیب‌هایی که این وسیله نقلیه دارد ایجاد کرد ضمن اینکه می‌توان جلوی جان باختگان راکبان این وسیله نقلیه که به دلیل سرعت زیاد صورت می‌گیرد را هم گرفت.

وی اظهار داشت: این پلیس را راستای احترام به حقوق شهروندان تلاش زیادی در زمینه حمایت از تولید کنندگان موتورسیکلت‌های برقی کرد و اولین نهادی بود که به منظور فرهنگ‌سازی از این موتورسیکلت‌ها در مامویت‌های خود استفاده کرد.

محمدی با بیان اینکه بسیاری از موتورسواران مدعی هستند که از موتورسیکلت به عنوان وسیله‌ای برای امرار معاش خود استفاده می‌کنند، گفت: پلیس هم تا حد امکان و تاجایی که قانون اجازه دهد با این افراد مدارا کرده و می‌کند اما توصیه ما این است که برای احترام به حقوق دیگر شهروندانی که حق دارند از هوای پاک استفاده کنند هرچه زودتر نسبت به تعویض موتورسیکلت خود اقدام کرده و قوانین مربوط به تردد با این وسیله نقلیه را نیز رعایت کنند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
فارس
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا