مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ضرورت بازنگری الگوی طرح ترافیک/ موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورسیکلت‌های کاربراتوری شود

عضو شورای شهر تهران درباره طرح ترافیک و ناکارآمدی‌ آن توضیحاتی داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: طرح ترافیک با هدف آرامسازی و روان سازی محدوده مرکزی شهر و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در این پهنه ۳۷ کیلومتر مربعی تصویب شده و از سال ۵۹ این محدوده دچار محدودیت‌هایی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به گذشت ۴۰ و چند سال زمان آن رسیده که  طرح ترافیک را بازنگری کنیم و نظاماتی را حاکم کنیم که این محدوده دچار آسیب های کمتری شود، این منطقه شب مردگی شده و سکونت هم از آنجا کوچ کرده است، به دلیل همین ممنوعیت ها موتورسیکلت های زیادی جایگزین خودروها شدند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به میزان آلودگی موتورسیکلت‌های بنزینی، تصریح کرد: موتورسیکلت‌هایی که میزان آلایندگی آنها چندین برابر بیشتر از خودرو شخصی است و باید الگوی طرح ترافیک مجددا بازنگری شود، انشالله بتوانیم روش هایی دنبال کنیم که علاوه بر آرامسازی ترافیک و روان کردن، آلودگی هوا را هم کاهش دهیم و وقت مردم تلف نشود.

تشکری هاشمی تاکید کرد: یکی از راهکارهای مناسب درباره موتورسیکلت‌ها است، موتورسیکلت‌های کاربراتوری به شدت آلاینده و پرصدا هستند که موجب سلب آرامش شهروندان می شوند به همین دلیل باید موتورسیکلت‌های برقی جایگزین شوند.

وی در پایان اضافه کرد: جلساتی درباره این موضوع با مدیران خواهیم داشت و جزئیات را در نظر خواهیم گرفت تا مشکلات بهبود پیدا کنند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا