مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تقصیر ۵۰ درصدی موتورسیکلت‌سواران در تصادفات پایتخت

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از سهم ۵۰ درصدی تصادفات موتورسیکلت‌سواران و سن ۱۸ تا ۳۰ سالگی متوفیان تصادفات موتورسیکلت در شهر تهران خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از مهر، سرهنگ علی همه‌خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تصادفات موتورسواران در سطح معابر شهر تهران اظهار کرد: با بررسی آمار تصادفات منجر به فوت معابر شهر تهران در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۴۶ درصد متوفیان مربوط به موتورسیکلت سواران هستند.

وی افزود: حدود نیمی از متوفیان در بازه سنی ۱۸ سال تا ۳۰ سال (جوانان) هستند که در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات جان خود را از دست دادند.

همه‌خانی در خصوص بیشترین محل‌های وقوع تصادفات در شهر تهران گفت: نیمی از تصادفات موتورسواران در معابر بزرگراهی به وقوع پیوسته که بیشترین تصادفات در بزرگراه‌های امام علی (ع)، بزرگراه شهید چمران و بزرگراه امام رضا (ع) بوده است.

به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در ۶۰ درصد تصادفات رانندگان موتورسیکلت به عنوان مقصر حادثه هستند.

وی به جهت پیشگیری از وقوع حوادث به رانندگان موتورسیکلت توصیه کرد: در هنگام رانندگی حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند و از تردد در معابر بزرگراهی، تونل‌های شهری، خط ویژه اتوبوسرانی، پیاده روها و خط ویژه دوچرخه خودداری کنند.

همه‌خانی در پایان گفت: همچنین موتورسیکلت سواران در تمام ساعت شبانه روز به جهت بهتر دیدن و بهتر دیده شدن توسط وسایل نقلیه دیگر چراغ جلو موتورسیکلت را روشن نگهدارند. رانندگان موتورسیکلت همانند سایر وسایل نقلیه به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پایبند باشند تا شاهد وقوع حوادث دلخراش در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
مهر
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا