مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی وضعیت صنعت موتورسیکلت چین تا پايان فصل سوم سال 2021

بازار موتورسیکلت‌های چینی در سال 2021 که توسط سازندگان برقی هدایت می‌شود به سرعت در حال رشد است. ارقام سپتامبر تا به امروز با افزایش چشمگیر بازار به 15 میلیون دستگاه فروش رسیده که 15.3 درصد نسبت به سال 2020 افزایش یافته است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در سه ماهه سوم گذشته، رشد اقتصاد چین کمتر از حد انتظار بود و تقاضا برای کالاهای مصرفی را کاهش داد، اما بازار موتورسیکلت در چین بسیار خوب است و عمیقاً درگیر انتقال به سمت محصولات الکتریکی است که فضاهای بزرگی را برای متخصصان وسایل‌نقلیه برقی و جاده‌های باریکی را برای متخصصان موتورهای احتراقی ایجاد کرده است.

قابل ذکر است که یارانه‌های دولتی به تولیدکنندگان در حال کاهش است و اسکوترهای برقی در حال حاضر از نظر قیمت و عملکرد رقابتی هستند.

پس از آن که وسایل‌نقلیه برقی بیش از 50 درصد کل بازار را در سال گذشته به خود اختصاص دادند، بازار به سرعت در حال تغییر است.

در چین برندهای جدید در حال رونق هستند و برندهای (Xinri Sunra، Niu، Luyuan و…) به سرعت در حال رشد هستند، در حالی که برندهای سنتی از فروش داخلی منصرف شده و تلاش خود را بر صادرات متمرکز کرده‌اند.

با توجه به این موضوع، با نگاهی به ارقام بازار در نیمه اول سال 2021 کل فروش بازار داخلی 9.8 میلیون دستگاه بوده است که نسبت به سال 2020 رشد چشمگیر 32.4 درصدی (زمانی که فروش فوریه به دلیل کووید19 کاهش یافت) و نسبت به سال 2019 رشد 28.8 درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در سه ماهه سوم فروش نسبت به دوره مشابه سال گذشته 7.6 درصد کاهش یافت. با این حال، در حالی که وسایل‌نقلیه برقی و تولیدکنندگان ممتاز وارداتی رونق گرفتند، تولیدکنندگان سنتی همچنان بر روی موتورهای احتراقی تمرکز کردند.

اما، ارقام سپتامبر تا به امروز افزایش چشمگیری را با رسیدن به 15 میلیون دستگاه فروش و رشد 15.3 درصدی نسبت به سال 2020 در بازار گزارش می‌دهند که توسط سازندگان برقی هدایت می‌شود. این در حالی است که “Yadea” سهم درخشانی از بازار را به‌دست آورده و “Niu” به‌عنوان چهارمین برند در چین پیشرفت داشته و فقط “Haojue” و زونگشن (دوم و سوم) در برابر سونامی الکتریکی مقاومت می‌کنند.

در سال 2020 که شیوع کووید 19 تعامل انسانی را دچار دگرگونی کرد و البته باعث تحول اقتصادی از جمله روند صنعت موتورسیکلت جهانی شد، چین، کشوری که پایگاه اصلی این ویروس بود، پس از 4 سال مجدد در حال تسخیر رهبری صنعت دوچرخ جهان است.

بازار چین در سال 2016، پس از معرفی قوانین شدیدتر برای آلایندگی و استفاده از دوچرخ، با کاهش میلیونی حجم فروش، رهبری جهانی را از دست داد، در حالی که بازار هند به سرعت در حال رشد بود و رهبری را به خود اختصاص داد.

پس از سه ماهه اول سال گذشته 20 درصد سهم بازار را از دست داد که عمدتاً ناشی از تعطیلی فوریه در اکثر مناطق چین بود و بازار با فروش سه ماهه دوم 3.0 درصد و سه ماهه سوم 7.6 درصد افزایش یافت.

این روند مثبت حتی در سه ماهه چهارم و پس از اکتبر مثبت بود و رشد 12درصدی داشت. در ماه نوامبر بازار داخلی چین با 1.6 میلیون دستگاه فروش 5.4 درصد افزایش یافت. پس از 11 ماه اول سال، فروش 15.7 میلیون دستگاه  بوده است که 0.4 درصد افزایش یافت.

داده‌های گزارش شده شامل تمام موتورسیکلت‌ها، اسکوترها، موپدها، سه و چهار چرخ است. داده‌ها شامل دوچرخه برقی، اسکوتر ضربه‌ای و وسایل‌نقلیه موتوری کوچک خاص چینی به نام اسکوتر سبک نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی صنعت موتورسیکلت چین در سه ماهه اول سال 2021

بررسی و تحلیل صنعت موتورسیکلت چین در سال ۲۰۲۰/ معرفی ۱۰ شرکت برتر موتورسیکلت در چین

مروری بر تاریخچه صنعت موتورسیکلت چین

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا