مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

از امروز پليس به شدت با پلاک‌های مخدوش برخورد خواهد كرد

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر این‌که مخدوش کردن پلاک نه تنها یک تخلف رانندگی است، بلکه جرم نیز محسوب می‌شود، گفت: طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک در تهران همواره در حال اجرا بوده است، اما از امروز با شدت بیشتری اجرای آن ادامه خواهد داشت.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره برخورد پلیس با مخدوش کردن پلاک و همچنین پوشش آن اظهار کرد:‌ برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر فردی که در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییری ایجاد کرده یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق کند به حبس از ۶ ماه تا یک سال محکوم خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد مخدوش کردن پلاک نه تنها یک تخلف رانندگی است، بلکه جرم نیز محسوب می‌شود و از این رو پلیس به جد با آن برخورد می‌کند.

او با بیان این‌که مرتکبان چنین جرائمی علاوه بر توقیف خودرو و جریمه به دادسرا نیز معرفی خواهند شد، گفت:‌ این طرح همواره در حال اجرا بوده اما از امروز با شدت بیشتری اجرای آن ادامه خواهد داشت و مأموران پلیس راهور با استقرار در مبادی ورودی طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا و همچنین در هنگام شب و ترددهای شبانه نسبت به شناسایی و برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش، دستکاری یا پوشانده شده اقدام خواهند کرد. 

موسوی‌پور افزود: همچنین تخلفاتی نظیر ناخوانا بودن پلاک، تغییر محل نصب پلاک، تردد با پلاک اعزام به تعمیرگاه بعد از مهلت زمانی تعیین شده و… نیز از جمله مواردی است که پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
همشهری آنلاین
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا