مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شرایط اضطرار آلودگی هوا/ جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی

اولین جلسه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا صبح امروز سه‌شنبه در محل استانداری تهران برگزار شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ، زهره عبادتی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در اولین جلسه آلودگی هوا در سال جاری گفت: با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی استان تهران در مورد استمرار پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها  و همچنین بالا بودن شاخص کیفی هوا بر اساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در این نشست مقرر شد کلیه دستگاه‌های عضو کارگروه ضمن لحاظ وظایف مشخص شده در دستور العمل اعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های موقت زمانی، مکانی و نوعی در شرایط اضطرار آلودگی هوا مربوط به وضعیت نارنجی یا همان ناسالم برای گروه‌های حساس، نسبت به اجرای مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده اقدام لازم را به انجام برسانند.

عبادتی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم برای جلوگیری از هر گونه پسماند سوزی با فرمانداری‌ها از جمله این مصوبات بود، افزود: جلوگیری از تردد کلیه موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور و همچنین کاهش زمان درجا روشن بودن اتوبوس‌های دورن شهری در پایانه‌های حمل و نقل از سوی شهرداری تهران از دیگر تصمیمات این نشست بود.

معاون محیط زیست استان تهران در ادامه گفت : در این جلسه همچنین مقرر شد نظارت بیشتری بر مراکز معاینه فنی خودرو‌های سبک و سنگین توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرداری تهران صورت پذیرد.

وی کاهش یا جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی تشدیدکننده آلودگی هوا توسط شهرداری تهران را از دیگر مصوبات این نشست برشمرد و تصریح کرد: استقرار پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر با جانمایی در مناطق پرتردد و نیز پایش ویژه و شناسایی منابع آلاینده هوا توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران از جمله تصمیمات دیگر این نشست بود .

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا