مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شهردار تهران: باید به وسیله تدوین قوانین و دستورالعمل‌ها از میزان تهدیدات استفاده از موتورسیکلت‌ها کاست

علیرضا زاکانی شهردار تهران در جلسه شورای عالی ترافیک شهر تهران که عصر چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰برگزار شد، گفت: هر چند موتورسیکلت خطرآفرین است و تهدیدات متعددی را به شهر تحمیل می‌کند اما روی دیگر سکه این است که اقشار ضعیف از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از برنا، شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید دسته بندی مناسبی در خصوص مخاطرات و محاسن استفاده از موتورسیکلت انجام شود، افزود: یک بخش از این موضوع مربوط به آلودگی هوا و اقداماتی است که منجر به افزایش ریسک می شود و ایمنی را کاهش می دهند.

زاکانی خاطرنشان کرد: همچنین تخلفات نیز باید دسته بندی شود و پیرامون آن برنامه گام به گامی را طراحی کنیم تا ضابطه مندی درست، کاهش خطر و قاعده مندی شرایط را برای ما فراهم کند.

او بیان کرد: از طرف دیگر سلسله خدماتی مانند ایجاد مسیر ویژه، پارکینگ و تسهیلاتی برای تبدیل موتور سیکلت های کاربراتور به انژکتور و برقی می تواند انجام شود.

شهردار تهران عنوان کرد: اگر چهارچوب مشخص و پیشنهاد مدونی مبتنی بر قوانین و دستورالعمل ها مطرح کنیم و بسته ای را داشته باشیم که یک روی سکه کاهش تهدیدات موتور و روی دیگر ارائه خدمات به موتور سواران باشد می توانیم ساماندهی آن ها را راحت تر انجام دهیم. 

زاکانی ادامه داد: علاوه بر این می توان به سمتی رفت که با توجه به شرایط آلودگی هوا، در یک سری محدوده ها مانند منطقه ۱۲ و بازار شرایط ویژه ای برای ورود و عبور موتور سیکلت های برقی در نظر گرفته تا آلودگی هوا را نیز کاهش دهیم.

او یادآور شد: می توانیم با دسته بندی این موارد ساماندهی موتورسیکلت ها را به یک بسته پیشنهادی تبدیل کنیم. همچنین باید پیشنهادات راهور درباره موتور سیکلت های سنگین و خلاقیت های ایجاد شده را دریافت و موارد را بررسی و در صورت موافقت در جلسه تصویب کنیم. 

در این جلسه علیرضا زاکانی شهردار تهران، علیرضا زالی فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پوریا محمدیان نماینده وزیر کشور و سردار محمد حسین حمیدیان ربیس پلیس راهور تهران حضور داشتند. 

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
برنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا