مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بهمن ضياءمقدم: سرمایه ثابت در صنعت موتورسيكلت حدود 10 هزار میلیارد تومان و سرمایه در گردش رقمی بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در خصوص راهکارهای افزایش عمر موتورسیکلت و وضعیت بازار کار تولیدکنندگان این محصول توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبر خودرو، دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در خصوص راهکارهای افزایش عمر موتورسیکلت و وضعیت بازار کار تولیدکنندگان این محصول توضیحاتی را مطرح کرد.

بهمن ضیاء مقدم در خصوص راهکارهای افزایش عمر موتورسیکلت اظهار داشت: تعمیر و نگهداری و بازدید موتورسیکلت از لحاظ سیستم موتور و متعلقات بدنه همانند خودرو الزامی است.

وی افزود: در بعد ایمنی، بازدید مداوم سیستم تعلیق و ترمز در اولویت قرار دارد و در خصوص قوای محرکه نیز مشکلات مرتبط با موتور نیازمند اقدام فوری در جهت تعمیر و تنظیم است.

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران موتورسیکلت در خصوص وضعیت نظارت بر قیمت موتورسیکلت در بازار گفت: موتورسیکلت در زمره کالاهای ضروری و اجباری که قیمت آن از سوی سازمان حفاظت محیط زیست یا ارگان‌های قیمت‌گذار بر اساس جداول خاص، قیمت‌گذاری شده و در بازار رصد می‌شوند، قرار ندارد.

ضیاء مقدم بیان کرد: در بازاری که همچنان خرید و فروش موتورسیکلت‌های فرسوده با عمر 10 تا 20 سال انجام می‌شود و خدمات تعویض شماره و بیمه برای موتورهای فرسوده ارائه می‌گردد، با توجه به کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان برای خرید موتورسیکلت نو به دلیل گرانی ناشی از رشد نرخ ارز و قیمت تمام شده تولید، سازندگان سعی در تطبیق قیمت محصولات خود با شرایط بازار هستند.

وی در خصوص وضعیت بازار کار تولیدکنندگان موتورسیکلت به کاهش خرید و فروش موتورسیکلت در بازار اشاره و تصریح کرد: خرید موتورسیکلت‌های دست دوم رواج یافته و تولیدکنندگان ناگزیر فروش اقساطی محصولات را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در خصوص وضعیت سرمایه‌گذاری در این صنعت خاطرنشان کرد: چالش‌های ناشی از وجود قوانین متغیر و بی‌ثبات، شرکت‌های تولیدکننده را ناتوان از برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای آینده ساخته اما سرمایه ثابت در این صنعت حدود 10 هزار میلیارد تومان و سرمایه در گردش رقمی بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر خودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا