مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمدعلی نژادیان: نحوه ارائه تسهیلات به بعضی از مونتاژکنندگان موتورسیکلت اشتباه است/ سازمانی برای قانون «از کجا آورده‌ای» تأسیس شود

نژادیان: با توجه به وضعیت کنونی اقتصادی، ارائه تسهیلات باید با ضمانت ارزش‌آفرینی و ایجاد ارزش‌افزوده برای کشور همراه باشد.

محمدعلی نژادیان مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت گفت: ارائه ظرفیت‌ها، ذخایر کشور و تسهیلاتی که فقط باعث افزایش ثروت یک نفر (مونتاژکننده) شود درست نیست.

نژادیان افزود: این‌که به فرض فرد تعهد به اشتغال‌زایی یا حفظ نیرو می‌دهد (که معمولا هم به درستی به آن عمل نمی‌کنند) باید نسبت به سودی که از تسهیلات به‌دست می‌آورد همخوانی داشته باشد که این مورد نیز معمولا تناسبی ندارد.

مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت یادآور شد: طی دو دهه گذشته افرادی بودند که وام‌های تولید گرفتند و به‌جای کار تولیدی یا ملک خریدند و یا از کشور خارج کردند و اگر امروز هم پس دهند با توجه به تورم ارزش آن از بین رفته است.

نژادیان افزود: با توجه به عزم سه قوه برای فسادستیزی و همچنین با عنایت به رانت‌های گسترده و روابط ناسالم بعضی مونتاژکنندگان و مسئولان که طی سالیان گذشته عده‌ای خاص از آن بهره‌مند شدند و همچنین وقوع انواع فسادهای اقتصادی بهتر است سازمانی با عنوان «از کجا آورده‌ای» تأسیس شود. این سازمان علاوه‌بر مسئولان باید شامل مردم و فعالان اقتصادی نیز شود. این که صرفاً یک قانون به نام «از کجا آورده‌ای» تصویب شود کافی نیست.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
موتورسیکلت نیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا