مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تصادف‌های فوتی موتورسواران بوشهر۲برابر میانگین کشور

رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: ۳۷ درصد تصادف‌های فوتی جاده‌ای استان در ۶ ماه نخست امسال، مربوط به موتورسواران بوده که این میزان ۲ برابر میانگین کشوری و آماری نگران کننده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ صادق مزارعی پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: بیشتر موتورسواران به علت رعایت نکردن حق تقدم در تقاطع‌ها، ناآشنایی با قوانین و نقص روشنایی وسیله نقلیه خود هنگام تردد در شب به ویژه در جاده‌های فرعی و روستایی، دچار حادثه می‌شوند.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال میزان تصادف‌های فوتی در استان بوشهر ۶ درصد و جرحی ۱۰ درصد نسبت به زمان مشابه پارسال افزایش داشته است.

مزارعی در ارتباط با ترددهای جاده‌ای اظهارداشت: آمار تردد شمارهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نشان می‌دهد که رفت و آمد خودروها در جاده‌های استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد بیشتر بوده است.

رئیس پلیس راه استان بوشهر ادامه داد: در نیمه نخست پارسال ترددهای جاده‌ای در این استان  به علت موج اول و دوم کرونا کمتر بود.

وی اظهارداشت: براساس گزارش‌های دریافتی واژگونی عامل نزدیک به نیمی از تصادفات برون‌شهری بوده که این آمار را یک و نیم برابر میانگین کشوری اعلام کرد.

رئیس پلیس راه استان بوشهر علت واژگونی خودروها را سرعت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه عنوان کرد.

مزارعی همچنین از رانندگان خواست که از تخلف‌های حادثه‌آفرین بویژه استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی که به رفتاری شایع تبدیل و باعث بی‌توجهی به جلو و رخ دادن تصادف شده. اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: رانندگان همچنین باید از عادت‌هایی مانند سرعت غیرمجاز دوری کنند چرا که عاقبتی جز حادثه ندارد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا