مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس کل بیمه مرکزی آمار و اطلاعات بیمه‌ای موتورسیکلت‌ها را تشریح کرد

رئیس کل بیمه ایران گفت: حدود ۲۰ درصد از پرداخت‌های خسارت مربوط به سوانح ساختگی یا تقلبی است که عدد بزرگی است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایلنا، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مراسم تودیع و معارفه استاندار تهران گفت: همکاری خوبی بین بیمه و پلیس وجود دارد که نوید بخش تحولی در صنعت بیمه و بررسی خسارات است.

او با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از پرداخت های خسارت مربوط به سوانح ساختگی، تخلف یا تقلب است گفت: این عدد بزرگی است. در سال ۹۹ حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان بابت بیمه شخص ثالث داشتیم.بین ۱۰۲ تا ۱۰۳ درصد ضریب خسارت داریم و ۵ هزار میلیارد از پول مردم به جیب افراد متخلف می رود. چرا که نمی توانیم به سادگی کشف کنیم و مجبوریم در قسمت تمام شده حق بیمه بیاوریم.

او گفت: حق بیمه شخص ثالث دریافتی متوسط یک میلیون و ۹۰ هزار تومان و با احتساب تخفیف ۴۱درصدی است. این تخفیف به معنی رانندگی خوب و وجود نظم و مدیریت خوب پلیس بوده که ۴۱ درصد تخفیف می دهیم. هرچه تصادف بیشتر بشود این مبلغ بالاتر می رود که مردم باید پرداخت کنند.

سلیمانی گفت: در نتیجه با این کار به نفع ملت کار می کنیم.حق بیمه براساس میزان خسارت پرداختی سال های گذشته محاسبه می شود که غلط است.هنوز نزدیک یک و نیم میلیون خودرو داریم که بیمه نیستند.

او درباره موتورسیکلت ها نیز گفت: در بخش موتورسیکلت وضع بسیار نامناسب است و از حدود۱۲ میلیون موتورسیکلت تنها یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه تحت پوشش بیمه شخص ثالث هستند و باید دستگاه های مختلف کمک کنند در این زمینه ۳۶ درصد پرداخت خسارت از طریق موتورسیکلت بوده چرا که بیمه نیستند  و صاحب خودرو مقصر شناخته می شود.ساماندهی بیمه موتورسیکلت ها بسیار اساسی است و باید کمیته ای برای آن تشکیل و روی آن کار کنیم چرا که یک نیاز جدی است.

او گفت: حدود ۴ میلیون موتورسیکلت در تهران داریم و باید وضعیت موتورسیکلت ها را ساماندهی کنیم.‌ گزارش تحلیلی وضعیت خسارات به خودروهای مختلف هشدار می دهد که در اتوبوس میزان خسارت به بیش از. ۱۴۰ درصد می رسد و در خودروی سواری خسارت ۷۵ درصد است این نشان می دهد برخی از اتوبوس ها و کامیون ها باید بیشتر بررسی شوند.‌

سلیمانی گفت: بیشترین خسارت را ون های چینی که با ماده ۱۳ وارد شدند دارند.

او با تاکید بر اینکه باید خسارت را به حداقل برسانیم گفت: ۵۰ درصد تصادفات کمتر از ۱۶ میلیون است و اگر سازش انجام بشود نیازی به کروکی ندارد اما بالاتر از این رقم نیاز به کروکی دارد و در این ارقام بزرگ تخلف زیاد است و اگر الکپرنیکی شود از این تخلفات می کاهد. با پرداخت الکترونیک و کروکی الکترونیک سیستم کامل می شود.

سلیمانی ادامه داد: در سال ۹۹ فیزیک بیمه نامه را حذف کردیم و باید در سال ۱۴۰۰  پرداخت خسارت را هم الکترونیکی کنیم و خسارت ناشی از تصادف و ترافیک هایی که رخ می دهد را کاهش دهیم.

او در پایان تاکید کرد: باید به عنوان بیمه یار مردم باشیم و اعتماد ایجاد کنیم و همکاری پلیس و بیمه را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایلنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا