مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بهمن ضیاءمقدم: خوشبختانه تولیدکنندگان به آگاهی رسیده‌اند که اگر برای تولید یک موتورسیکلت هزینه بیشتری شود، دارای کیفیت بهتری خواهد بود

ضیاءمقدم: برند جهانی برخی محصولات، در برخی از کشورها وجود ندارد و برخی شرکت ها اقدام به کپی کاری می کنند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن ضیاء مقدم دبیر انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت با اشاره به افزایش موتورسیکلت‌های تقلبی، گفت: در واقع نمی توان گفت که موتورسیکلت های تقلبی در بازار افزایش یافته است چرا که برخی برند های موتورسیکلت در بعضی از کشورها  در بازار داخلی آن ها وجود ندارد و برخی شرکت ها اقدام به کپی محصول می کنند. 

او ادامه داد: به طور مثال اکنون شرکت هوندا در ایران نمایندگی ندارد و شرکت‌های تولیدی در کشور می توانند از برخی از مدل های این کارخانه موتورسیکلت سازی، نمونه تولید کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت با بیان اینکه کارخانه‌های داخلی در کشور، از کارخانجات مختلف آسیایی مثل چین قطعات را وارد و آن را مونتاژ می‌کنند ،گفت: برخی از موتورسیکلت ها در کشور مورد استقبال زیادی قرار می گیرند و کارخانجات وقتی این حجم از استقبال را می بینند اقدام به توقف تولید مدل قبلی و تولید مدل جدید می کنند به طور مثال اکنون قرار است موتورسیکلت سی جی 125 متوقف شود و موتورسیکلت دیگری جایگزین آن شود و در این کار منع قانونی وجود ندارد.

ضیا مقدم گفت: از طرفی تنوع تولیدی که وجود دارد بر اساس بازار تقاضا و سلیقه مصرف کننده است. زمانی که در کل بازار موتورسیکلت سی جی ۱۲۵ مورد استقبال زیادی قرار گرفت، تولید کنندگان آن را مدام تولید کردند اما به محض ورود موتورسیکلت های دیگر با تکنولوژی جدیدتر، تقاضا برای این موتور سیکلت کاهش یافت و تولید آن نیز کم شد.

او تشریح کرد: تکنولوژی موتورسیکلت سی جی ۱۲۵ حداقل برای ۵۰ سال قبل بوده و در اصل به دلیل بحث اقتصادی که مطرح شده، بیشتر قشرهای ضعیف از آن استقبال کردند، اما می توان از طرفی همین موتورسیکلت‌ها را با مدلی بهتر و به روز تر تولید کرد که مسافران نیز از آن استقبال کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت با تاکید بر اینکه این مطلب حقیقت دارد که تنوع محصول در بازار کشور افزایش یافته است، چون سلیقه مصرف کننده تعدیل کرده است، گفت: خوشبختانه تولید کنندگان به آگاهی رسیده اند که اگر برای تولید یک موتورسیکلت هزینه بیشتری شود، دارای کیفیت بهتری خواهد بود.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا