مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شرکت توتال در حال ورود به صنعت باتری خودروهای برقی

در حال حاضر کمتر از ۱۰ میلیون خودرو از ۶۰۰ میلیون خودرو، کامیون، موتورسیکلت و اتوبوس موجود در جاده‌های ایالات متحده و اروپا برقی هستند. با وجود این‌، به نظر می‌رسد یک شرکت دیگر بزرگ نفتی این تهدید را احساس کرده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، شرکت توتال انرژی، غول انرژی فرانسوی جمعه گذشته اعلام کرد با شرکت‌های استلانتیس صاحب کرایسلر و شرکت دایملر آلمان، بخش لوکس مرسدس وارد یک توافق در این خصوص شده است. این سه شرکت هر کدام یک‌سوم از کل سهام سرمایه‌گذاری مشترک با نام شرکت باتری‌سازی خودرو را در اختیار دارند که قصد دارد سالانه حداقل ۱۲۰ گیگاوات ساعت باتری تا سال ۲۰۳۰ تولید کند. این میزان تقریبا برای تامین برق ۲ میلیون خودروی EV در سال کافی است. پاتریک پویانه، رئیس و مدیرعامل توتال انرژی، در این بیانیه اظهار کرد: این گام جدید نمایشی دیگر از تبدیل توتال به یک شرکت کلیدی فعال در زمینه انرژی و تمایل ما برای توسعه جایگاه خود در زمینه تحرک الکتریکی است. این شرکت در ژوئن نام خود را از توتال به توتال انرژی تغییر داد. تغییر نام نشانه این بود که این غول انرژی با سرمایه‌گذاری ۱۲۳میلیارد دلاری در بازار، به فکر دور شدن از اقتصاد با سوخت فسیلی است. اعلامیه جمعه توتال بیانگر آن است که این شرکت مانند همتای خود اکسون موبیل میلیاردها دلار در تولید باتری EV هزینه می‌کند.

هرچند برای مرسدس و استلانتیس، این اعلامیه فقط یکی از چندین فعالیت آنها در زمینه تولید باتری خودروهای برقی است. شرکت‌های جنرال موتورز  و LGChem  کره نیز برنامه‌های خود را برای ایجاد ظرفیت تولید باتری خودروهای برقی در اوایل امسال گسترش دادند. شرکت فورد موتور و SK Innovation  کره نیز طرح‌هایی را برای تولید باتری در ماه مه اعلام کردند و شرکت‌های فولکس واگن، تویوتا موتور و البته تسلا نیز به همراه دیگر خودروسازان، همه برنامه‌هایی برای ساخت باتری دارند. این در حالی است که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تقریبا ده‌ها میلیارد دلار روی این صنعت تا سال ۲۰۳۰ هزینه می‌شود تا باتری‌های کافی برای تولید ده‌ها میلیون خودروی برقی در سال تامین شود. همچنین برنامه ۱۲۰ گیگاوات ساعتی که توسط استلانتیس، مرسدس و توتال انرژیز در نظر گرفته شده است بین ۸ تا ۹میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. اولا کالنیوس، مدیرعامل دایملر در این خصوص اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری نقطه عطف استراتژیک در مسیر ما برای خنثی‌سازی جهانی انتشار CO۲ است. خنثی‌سازی دی‌اکسیدکربن به فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که به واسطه آنها دی‌اکسید کربن اضافی وارد جو نخواهد شد. خنثی‌سازی برای یک شرکت خودروسازی دشوار است، زیرا محصولات آن با سوزاندن یک محصول نفتی تغذیه می‌شوند. کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس نیز گفت: استراتژی برقی‌سازی استلانتیس با سرعت تمام پیش می‌رود و اعلامیه امروز، گام بعدی در برنامه ما برای پیشتازی در صنعت خودرو است، زیرا همگی ۱۴ برند تحت نظر ما، متعهد به ارائه بهترین راه‌حل‌های کاملا برقی هستند که خواسته‌های مشتریان را برآورده می‌کنند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
دنیای اقتصاد
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا