مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفى موتورسیکلت برقی Energica Ego Corsa

به گزارش موتورسيكلت نيوز، شرکت ایتالیایی انرجیکا (Energica) واقع در مودنا درزمینه‌ی تولید موتورسیکلت برقی فعالیت می‌کند که تبحر خاصی در تولید محصولات مسابقه‌ای نیز دارد. این شرکت محصولات برقی متنوعی تولید می‌کند؛ اما یکی از این مدل‌های جدید و جالب‌ انرجیکا ایگو کورسا (Energica Ego Corsa) است که قصد داریم آن را معرفی کنیم.

نسخه‌ی مسابقه‌ای سوپربایک الکتریکی این شرکت در مسابقات گرندپری جام جهانی MotoE با رقیبان مسابقه خواهد داد. در این مسابقات، ۱۸ موتورسوار از ۱۱ تیم در پیست‌های موتوجی‌پی (MotoGP) شرکت می‌کنند و مسابقات سرعت در ۵ مکان مختلف برگزار می‌شود. ازجمله موتورسواران بزرگی که با این موتورسیکلت برقی مسابقه می‌دهند، می‌توان به سته گیبرنو و رندی دپونیه و بردلی اسمیت اشاره کرد. استقبال سال‌های اخیر از مسابقات سری خودروهای برقی برخی از طرفداران مسابقات موتوراسپرت را به‌تعجب واداشته و باعث گرایش علاقه‌مندان خودروهای بنزینی به محصولات برقی شده است.

قدرت این موتورسیکلت ۱۴۵ اسب‌بخار و گشتاور آن ۲۰۰ نیوتن‌متر است که از موتور الکتریکی PMAC به‌دست می‌آید. وزن انرجیکا Ego به ۲۶۳ کیلوگرم محدود می‌شود؛ درحالی‌که بسته‌ی باتری آن ظرفیت حدود ۱۱.۷ کیلووات‌ساعت دارد.

بااین‌حال، نسخه‌ی کورسای این موتورسیکلت برقی گامی درجهت زیبایی‌شناسی و عملکرد فنی برداشته است. قدرت این مدل به بیش از ۱۶۰ اسب‌بخار افزایش یافته؛ درحالی‌که به‌لطف بسته‌ی باتری ۲۰ کیلووات‌ساعتی، وزن کلی موتورسیکلت به ۲۲۶ کیلوگرم محدود می‌شود. با حذف تمام لوازم ضروری برای نسخه‌ی قانونی خیابانی ازجمله شارژر برقی همراه ۳ کیلووات و پوشش باتری آلومینیومی، در این نسخه از قطعات فیبر کربن استفاده شده تا موتورسیکلت برقی به کمترین وزن ممکن برسد. حذف شارژر برقی همراه باعث می‌شود تا بتوان از دُم آیرودینامیکی جدیدی استفاده کرد که بسیار زیباتر از مدل خیابانی انرجیکا Ego به‌نظر می‌رسد.

با برداشتن پوشش باتری آلومینیومی، به‌منظور کاهش وزن از محفظه‌ی پلاستیکی سیاهی استفاده شده که حدود ۲۲ کیلوگرم از وزن کلی موتورسیکلت برقی می‌کاهد. دقت کنید هنوز موتور الکتریکی PMAC از محفظه‌ی آلومینیومی بهره می‌برد. به‌طور کلی، می‌توان انرجیکا Ego Corsa را بسیار سبک‌وزن و سریع دانست که از عناصر بصری موجود در مدل خیابانی بهره نمی‌برد؛ بااین‌حال، هنوزهم زیبایی خاص خود را دارد.

کمک‌فنر عقب قرارگرفته در سمت چپ هنوزهم جذابیت بصری درخورتوجهی دارد که شاید بخشی از آن به‌دلیل رنگ زرد متضاد آن باشد. این نوع کمک‌فنر تغییر درخورتوجهی درمقایسه‌با نمونه‌ی اولیه‌ی انرجیکا دارد که کمک‌فنر آن همراه‌با اتصالات همراه، در قسمت پایین و داخل دوشاخه مخفی می‌شود. باید ببینیم کِی این شیوه‌ی قرارگیری کمک‌فنر در نسخه‌ی تولیدی بهبود می‌یابد. البته قرارگیری کمک‌فنر در نسخه‌ی خیابانی انرجیکا Ego بیشتر به‌دلیل محدودیت‌های مکانی بوته است؛ اما در نسخه‌ی کورسا باتوجه‌به وجود فضای درخورملاحظه می‌توان آن را به‌شکل بهتری درآورد.

جام جهانی MotoE برای موتورسیکلت‌های برقی می‌تواند فرصتی مناسب برای نمایش توانایی‌های انرجیکا باشد. باید ببینیم محصولات برقی این شرکت چقدر می‌توانند در کسب جایگاه موفق باشند و توانایی‌های خود را به‌رخ رقیبان بکشند.

نويسنده: ابوالقاسم اسلامى

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا