همکاری با بازاریاب به‌صورت غیرحضوری

اجاره روزانه و ماهانه موتورسیکلت برای کار

مردم قبلا برای امرار معاش، ماشین اجاره می‌کردند تا با مسافرکشی خرج خانوار خود را تامین کنند. حالا کار به اجاره روزانه یا ماهانه موتورسیکلت برای جابجایی بار یا مسافر رسیده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از عصر خودرو، موتورسیکلت در سال‌های اخیر به وسیله‌ای برای امرار معاشِ ایرانی‌ها تبدیل شده و همین وسیله امرار معاش را هم حالا هر کسی نمی‌تواند بخرد.

قیمت موتور سیکلت در بازار از 25 میلیون تومان آغاز می‌شود. یعنی یک فرد برای خرید یک موتور، باید سرمایه 25 میلیون تومانی داشته باشد. سرمایه‌ای که بسیاری ندارند و مجبورند موتور اجاره کنند.

اجاره روزانه موتور، 100 هزار تومان

بررسی‌ها از اجاره روزانه موتورسیکلت‌های «هوندا 125» (که در واقع از معمولی‌ترین موتورسیکلت‌های موجود در بازار ایران است)، نشان می‌دهد ظاهرا اجاره روزانه این وسیله معاش افزایش داشته است.

«اجاره هوندا CG 125 کاملا سالم . بیمه دارد . سند دارد .به فرد مطمئن برای کار و ترجیحا متاهل اجاره داده می‌شود . قرارداد محضری و کاملا قانونی (ضمانت سفته)»

این، عینِ متنِ یکی از آگهی‌های اجاره روزانه موتورسیکلت است که در یکی از سایت‌های اینترنتی قابل دسترسی است: « موتور رهرو 125 مدل 94/ ترجیحا به متاهل اجاره داده می‌شود/ روزانه30 هزار تومان/ موتور صحیح و سالم تحویل داده می‌شود/ راحت می‌توانید روزی 150 تا200 هزار تومان کار کنید.»

ودیعه موتور سیکلت چند؟

فرد دیگری موتور را روزانه اجاره نمی‌دهد. بلکه اجاره ماهانه است و رهن و سفته هم می‌خواهد: « موتور 95 اجاره داده می‌شود/ 2٫5 میلیون رهن و ماهانه 1٫4 میلیون اجاره/ مبلغ 12 میلیون تومان سفته گرفته می‌شود/ قرارداد نوشته می‌شود و کارت موتور تحویل اجاره‌کننده است.»

آگهی دیگر مربوط به اجاره موتورتریل در تهران است. اجاره روزانه 100 هزار تومان است.

آگهی دیگر اجاره هفتگی موتور است. «ودیعه 1٫5 میلیون. تسویه هفتگی مبلغ 380 هزار تومان. با ضامن و سفته.»

آگهی دیگر هم برای اجاره «موتورسیکلت هندا 125، اجاره روزانه 60 هزار تومان، مبلغ ودیعه یک میلیون، دریافت سفته یا چک به مباغ 15 میلیون تومان.» البته هزینه تعویض روغن موتور هم با صاحب موتور است.

دوچرخی که «وسیله امرار معاش» شد

در سال 1396 (که وضعیت اقتصاد ایران هنوز تا حد امروز هم بحرانی نشده بود) «پروانه سلحشوری» و «فاطمه ذوالقدر»، دو تن از نمایندگان وقت مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که حدود 3 و نیم میلیون دستگاه موتورسیکلت در تهران تردد می‌کند و 70 درصد از موارد استفاده از این وسیله، به «امرار معاش» بر می‌گردد.

سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا هم چندی پیش در مورد ضریب نفوذ موتورسیکلت در ایران گفته بود: «بیش از 35 درصد از حمل و نقل در کشور را موتورسیکلت‌ها به خود اختصاص می‌دهند. بعضی از موتورسیکلت‌سوار‌ها برای امرار معاش از این وسیله استفاده می‌کنند، بعضی‌ها هم برای تفریح و برخی نیز برای ایاب و ذهاب.»

پایان پیام/

منبع
عصر خودروتجارت نیوز

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا