مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ همه‌خانی: طرح موتوریار شامل موتورسیکلت‌های سنگین نمی‌شود

علی همه خانی گفت: امروز مطالبه مردم این است که با موتورسیکلت‌های سنگین برخورد بشود و پلیس هم با قاطعیت با این موضوع برخورد می‌کند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از میزان، علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره تاثیر احداث پل هوایی اختصاصی برای تردد موتورسیکلت‌ها بر کاهش حجم ترافیک به میزان گفت: احداث این پل‌ها بر مساله کاهش حجم ترافیک نتوانسته اثری بگذارد، اما به کاسته شدن حجم تصادفات در معابر شهری تهران کمک کرده است. این موضوع را بیش از همه‌ی معابر و بزرگراه‌ها می‌توان در محور بزرگراه آزادگان دنبال کرد. در بعضی از پل‌های هوایی این ناحیه به موتورسواران امکان تردد داده شده و این مساله به فرصتی برای کاهش میزان تصادفات انجامیده است. علت احداث این پل‌ها هم این بوده که موتورسواران بعضی از مسیر‌ها را برای سهولت در رسیدن به مقصد خلاف جهت نروند که منجر به تصادف بشود. بزرگراه آزادگان درواقع کمربند اصلی شهر تهران محسوب می‌شود و دوربرگردان ندارد و دسترسی به تقاطع‌های این بزرگراه به دلیل فاصله زیادی که از هم دارند آسان نیست؛ بنابراین این پل‌ها برای موتورسیکلت‌ها طراحی شده تا بتوانند برای دسترسی‌های آسان‌تر از این پل‌ها استفاده کنند.

همه خوانی درباره امکان احداث انبوه این پل‌های هوایی در نقاط مختلف تهرام گفت: قطعا این موضوع هم در دستور کار پلیس قرار دارد و هم جزو برنامه‌های شهرداری هست و تا جایی که نیاز باشد به احداث این پل‌ها پرداخته خواهد شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور در پاسخ به اینکه چرا برخلاف طرح موتوریار درباره موتورسیکلت‌های سنگین همچنان روند توقیف‌ها ادامه دارد گفت: طرح موتوریار شامل مساله موتورسیکلت‌های سنگین نمی‌شود. برخورد با موتورسیکلت‌های سنگین جزو مطالبات مردم از پلیس است. ما همیشه به دنبال این هستیم که بازخورد عملکردهایمان را از جامعه و مردم بگیریم. امروز هم مطالبه مردم این است که با موتورسیکلت‌های سنگین برخورد بشود و پلیس هم با قاطعیت با این موضوع برخورد می‌کند. وی افزود: در جریان برخوردی که ما با موتورسیکلت‌های سنگین داریم این وسایل نقلیه در پارکینگ متوقف می‌شوند و ترخیص شدن این وسایط هم به آسانی اتفاق نخواهد افتاد. چون این نوع موتورسیکلت‌ها پلاک ندارند و با مشکل سند هم روبرو هستند. صاحبان این موتورسیکلت‌ها پس از توقیف وسیله نقلیه به مراجع قانونی معرفی می‌شوند و فرایند‌ها و تشریفات قانونی این موضوع باید طی بشود. گاهی این فرایند آنقدر به طول می‌انجامد که موتورسیکلت توقیف شده تا ماه‌ها در پارکینگ باقی می‌ماند و اگر هم نقصی در تشریفات قانونی این موضوع به وجود بیاید آن موتورسیکلت توقیفی تا مدتی طولانی در پارکینگ باقی خواهد ماند. 

همه خانی در پاسخ به اینکه آموزش‌های راهنمایی و رانندگی نسبت به گذشته تا چه اندازه به روزرسانی شده گفت: قطعا این آموزش‌ها نسبت به گذشته با تغییراتی همراه بوده است. مثلا در سال ۸۹ که شماری از قوانین راهنمایی و رانندگی با تغییراتی همراه شد متناسب با این تغییرات ارائه آموزش‌ها هم با تغییراتی همراه شد. یک زمانی در گذشته‌ها که شهروندان برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام می‌کردند در ساعت‌های صبحگاهی در آزمون آیین نامه شرکت می‌کردند و بعدازظهر‌ها هم آزمون شهر برگزار می‌شد. امروز، اما به خاطر روند آموزش‌ها این شیوه هم تغییر کرده است. درحال حاضر در شش جلسه آموزش‌های تئوریک برگزار می‌شود که داوطلبان گواهینامه باید در سر کلاس حاضر شوند. 

وی اضافه کرد: برای آیین نامه هم یک آزمون مقدماتی برگزار می‌شود که بعد از قبولی داوطلبان در این آزمون باید در ده جلسه کلاس عملی رانندگی شرکت کنند. بعد از طی این دوره داوطلبان باید دوباره در آزمون آیین نامه شرکت کنند که در صورت قبولی برای شرکت در آزمون شهر که امتحان عملی رانندگی است شرکت می‌کنند. پس با این تفاسیر آموزش‌های مربوط به اعطای گواهینامه رانندگی به روزرسانی شده است. این به روزرسانی تنها برای گواهینامه رانندگی نیست بلکه شامل همه موارد می‌شود. همواره پلیس شرایط روز را درنظر می‌گیرد. شرایط فعلی به گونه‌ای است که ما باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم و هیچ نوع تجمعی نداشته باشیم؛ بنابراین امروز همه آموزش‌های پلیس به سمت تبلیغات محیطی از طریق بنر‌هایی است که در عرشه پل‌ها و بیلبورد‌ها نصب می‌شود. مورد دیگر هم به آموزش‌هایی بر می‌گردد که از طریق بستر‌هایی که در اختیار آموزش و پرورش یا دیگر سازمان‌ها و نهاد‌ها هست انجام می‌شود.

 انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
میزان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا