مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی صنعت موتورسیکلت کره جنوبی در نیمه اول سال 2021/ هیوسانگ در حال ناپدید شدن است

در کره جنوبی هوندا با رشد فروش 5.9 درصد پیشتاز بازار است و پس از آن مارک محلی دایلیم (+11.9%) و سپس یاماها (+8.4%) قرار داشت.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بازار موتورسیکلت‌های کره جنوبی پس از سال‌ها افت رو به بهبود است. تقاضای رو به رشد برای تحرک فردی، رونق خدمات تحویل (پیک) و مقررات رو به رشد برای کاهش انتشار CO2 همه از عوامل افزایش بازار هستند.

در نیمه دوم 2020، تقاضا برجسته بود و بازار را در بهترین سطح در 15 سال گذشته بالا برد و شروع 2021 مطابق با روند قبلی بود. کره جنوبی در نیمه اول سال 2021 با فروش 49.207 دستگاه نسبت به دوره مشابه در سال 2020 رشد مثبت 7.8 درصدی و نسبت به سال 2019 کاهش 20 درصدی داشته است و بازار با تحکیم هوندا به بهترین سطح در 15 سال گذشته رسید.

تاریخچه و تحول بازار کره جنوبی

بازار موتورسیکلت‌های کره جنوبی نسبتاً کوچک است و دوچرخ‌ها اصلی‌ترین وسیله‌نقلیه متحرک در این کشور نیستند، زیرا فروش سالانه تنها 5 درصد از صنعت خودروسازی قدرتمند را شامل می‌شود.

حضور گروه بزرگ هیوندای یکی از دلایلی است که توجه مصرف‌کنندگان را بیشتر به چهار چرخ نسبت به دوچرخ در طول سال‌ها معطوف کرده است و امروزه جاده‌ها مملو از خودرو و البته موتورسیکلت اندک در مقایسه با سایر کشورهای صنعتی برتر جهان است.

بازار موتورسیکلت‌های کره‌ای در آخرین سال‌های قرن گذشته رشد کرد که عمدتاً ناشی از تقاضا برای ارائه‌دهندگان خدمات غذایی یا خدمات پیک برای امرار معاش به‌جای حمل‌ونقل روزانه یا تقاضای اوقات فراغت بود.

اندازه بازار موتورسیکلت‌های داخلی از 300 هزار دستگاه فراتر رفت و تحت تسلط بازار کیا قرار داشت. اما، پس از توقف تولید کیا، بازار در سال 2010 با افت زیادی روبرو شد و به حدود 100 هزار دستگاه رسید و سپس در این سطح تثبیت شد.

در سال 2020 بازار به لطف کووید 19 رونق گرفت و فروش آن به 143 هزار دستگاه رسید که در 15 سال گذشته بهترین بود.

دو تولیدکننده داخلی ، دایلیم و هیوسانگ برای ایستادگی تلاش می‌کنند و در حال حاضر بازار تحت سلطه خودروهای وارداتی از ژاپن و چین است. با این حال، در حالی که دایلیم، متمرکز در بخش اسکوتر، همچنان حداقل سطح فروش را حفظ می‌کند (کمی بیش از 30 هزار دستگاه در سطح جهانی و 29.535 در کره در 2020) و هیوسانگ نیز در حال کاهش و نزدیک به ناپدید شدن است. تنها تعداد 5.604 فروش داخلی و 199 دستگاه صادرات در سال 2020 داشت.

رهبر بازار هوندا است و مارک‌های چینی کنترل بخش ارزان قیمت موپد را در دست گرفته‌اند. در حالی که ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها بازار میان سایز اسکوتر را انتخاب کرده‌اند و مارک‌های آمریکایی و اروپایی تقاضای مدل‌های لوکس را برای علاقه‌مندان به موتورسیکلت برآورده کرده‌اند.

از سال 2018، بخش الکتریکی به لطف حمایت دولت از تحرک سازگار با محیط زیست در حال رشد است و به سرعت سهم بازار را به‌دست آورد. فروش این بخش در سال 2020 در تعداد 15.405 دستگاه یعنی بیش از 11 درصد از کل بود.

رونق کیک اسکوتر در سئول

همانند بسیاری دیگر از کلان شهرهای جهان، حتی پایتخت کره نیز اخیراً مورد حمله اسکوترها قرار گرفته است. آن‌ها اسکوتر لگدی با حداکثر سرعت 25 کیلومتر در ساعت است.

شرکت هایی مانند Beam ،Lime ،Xing Xing و Kickcoming اسکوترهای الکترونیکی خود را در نزدیک به 100 ایستگاه مترو در سئول قرار داده‌اند و تخمین زده می‌شود که 17 شرکت بیش از 40 هزار اسکوتر الکترونیکی در سئول مشغول به کار هستند.

با این حال، در مورد این‌که آیا این اسکوترهای الکترونیکی برای جامعه خوب هستند یا نه، بین شهروندان سئول اختلاف نظر وجود دارد. بسیاری از صاحبخانه‌ها، عابران پیاده و رانندگان در کره شکایات زیادی داشته‌اند. در اواسط سال 2020، دولت مقررات جدیدی را برای این دستگاه‌ها وضع کرد که اکنون شبیه دوچرخه است و امکان سوار شدن آن‌ها را به افراد بالای 13 سال می‌دهد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا