مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مصطفى صفرخانى: به سختی می توان قطعات اصل و تقلبی موتورسيكلت را از یکدیگر تشخیص داد

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: وزارت صمت می تواند با بهره گیری از پتانسیل اتحادیه به بهبود بازار قطعات یدکی موتورسیکلت کمک کند.

به گزارش موتورسيكلت نيوز به نقل از خبر خودرو، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: وزارت صمت می تواند با بهره گیری از پتانسیل اتحادیه به بهبود بازار قطعات یدکی موتورسیکلت کمک کند.

مصطفی صفرخانی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص روند تامین قطعات موتورسیکلت در تعمیرگاه ها بیان کرد: تعمیرگاه ها در حد نیاز خود مشکلی از جهت تامین لوازم یدکی ندارند و قطعات به اندازه کافی در بازار موجود است. تولید کنندگان قطعات تهران نیز تا کنون مشکلی را مطرح نکرده و مراجعه ای به اتحادیه در این خصوص نداشته اند.

وی درباره قیمت لوازم یدکی در بازار عنوان کرد: متاسفانه قیمت ها روند مشخصی ندارند و متناسب با تورم و نرخ روز دلار در نوسان هستند. 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران در خصوص وضعیت لوازم یدکی تقلبی موتورسیکلت در بازار گفت: وضعیت لوازم تقلبی در بازار به گونه ای است که تا زمانی که قطعات مورد استفاده قرار نگیرند حتی برای اعضای صنف قابل تشخیص نیستند و به سختی می توان قطعات اصل و تقلبی را از یکدیگر تشخیص داد. 

صفرخانی اذعان داشت: حذف قطعات تقلبی از بازار نیازمند بازرسی و نظارت مستمر وزارت صمت به ویژه در بخش تولید قطعات است که اتحادیه بارها آمادگی خود را برای همکاری با سازمان کیفیت استاندارد در زمینه نظارت بر بخش تولید اعلام کرده تا با نظارت صد در صد، تعداد قطعات تقلبی در بازار به صفر برسد. چرا که همکاران ما با شناخت و تجربه ای که دارند می توانند به حذف لوازم تقلبی از بازار کمک کنند اما متاسفانه تا کنون تقاضای همکاری از اتحادیه نشده است. 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران در پایان تصریح کرد: متاسفانه گوش شنوایی برای شنیدن خواسته های ما وجود ندارد اما امیدواریم در دولت جدید این طور نباشد و اگر می خواهیم روند خوبی در زمینه تولید لوازم یدکی موتورسیکلت پیش بگیریم وزارت صمت باید با از پتانسیل اتحادیه های کل کشور به عنوان کارشناسان تجربی بهره مند شود.

پايان پيام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر خودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا