مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفی یک بازیگر زن که موتورسوار حرفه‌ای است

حوریه مقدم می‌گوید به خاطر هیجان و از آنجا که سر نترسی داشته سراغ موتورسواری کراس رفته و حالا به صورت حرفه‌ای دنبالش می‌کند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل خبرآنلاین، موتورسواری کراس رشته‌ای است که کمتر زنان به سراغ آن می‌روند و حتی ممکن است برخی ندانند که زنان هم می‌توانند آموزش موتورسواری ببینند آن هم از نوع موتور کراس. حوریه مقدم که مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه آزاد دارد و در سریال‌های «کامیون»، «تابستان جدید» و «زیرخاکی» و فیلم سینمایی «زندانی‌ها» به ایفای نقش پرداخته، در گفت‌وگویی که به بهانه فعالیتش در رشته موتورسواری انجام شد از تاثیرات کرونا بر معیشت و زندگی اهالی سینما، تلویزیون و تئاتر می‌گوید.

موتورسواری و سوارکاری و نوازندگی و بازیگری؛ چطور به همه اینها می‌رسید؟

اگر به کاری علاقه داشته و یا دنبال مهارتی باشید، به راحتی می‌شود با برنامه‌ریزی به آن رسید. من به موتورسواری خیلی علاقه دارم و از آنجا که هیجان را دوست دارم و نترس هم هستم، موتورسواری حرفه‌ای موتورکراس را انتخاب کردم که در بازیگری هم به دردم بخورد. در سوارکاری هم در حد مسابقات کشوری نیستم ولی چون به اسب علاقه زیادی داشتم وارد این رشته شدم و الان در حد خودم بلدم.

این روزها اتفاقا بحث موتورسواری زنان داغ شده و همین چند روز پیش هم رئیس پلیس از برخورد با زنان موتورسوار بدون گواهینامه گفته بود.
بله همینطور است. در حال حاضر جایی را نداریم که به زنان برای موتورسواری گواهینامه بدهند، اما پیست‌هایی داریم که به صورت حرفه‌ای این رشته را آموزش می‌دهند، منتهی زنان فقط در پیست می‌توانند موتورسواری کنند.

ولی این روزها در خیابان‌ها هم گاهی زنان موتورسوار می‌بینیم. آنها بیشتر موتور برقی سوار می‌شوند. این موتورها در دسته اسکوترها قرار می‌گیرند و راندن آنها نیازی به گواهینامه ندارد. برای کسانی که می‌خواهند موتورسواری را تجربه کنند و با موتور در سطح شهر رفت‌وآمد کنند خوب است.

چه شد که موتور کراس را انتخاب کردید؟

من چون یک مقدار به کارهای هیجانی علاقه دارم این رشته را انتخاب کردم. اولش شاید ترسناک به نظر برسد اما وقتی آدم واردش می‌شود، دیگر آن ترسی که از بیرون می‌بینید را ندارد. بزرگترین نکته‌ای که یک موتورسوار باید بداند این است که برخلاف ظاهرش، این رشته خیلی بیش از رانندگی با اتومبیل تمرکز می‌خواهد. شاید ما پشت فرمان ماشین بتوانیم در عین حال به مسائل روزمره‌مان هم فکر کنیم اما در موتورسواری باید فکر فقط درگیر موتور شود. اگر کسی تمرکز ندارد باید خیلی قدم به قدم وارد این رشته شود و آنقدر تمرین کند تا به تمرکز برسد.

به زنان توصیه می‌کنید وارد این رشته شوند؟

ورود به این رشته خیلی به روحیات افراد بستگی دارد. همانقدر که رشته پرهیجانی است، ریسک بالایی هم دارد. من خودم در این ورزش آسیب دیدم. در حال پرش با موتور، موتورم به یک سمت پرت شدم و خودم به سمت دیگر. آسیب دیدم و دو سه ماه درگیر بودم. در حقیقت این رشته فقط به درد افرادی می‌خورد که هم هیجان را دوست دارند هم ریسک کردن را.

 با توجه به تخصصتان در موتورسواری آیا به عنوان بدلکار بازیگران در سینما کار کردید؟

خیر، من بازیگر هستم و اگر نقشی که من خودم بازی می‌کنم، نیاز به صحنه‌های موتورسواری داشته باشد خودم انجام می‌دهم.

بازیگری و نوازندگی فضایی کاملا متفاوت از موتورسواری دارند. تقریبا. من از دوره دبیرستان خیلی به هنر علاقه داشتم و وقتی هم وارد هنر می‌شوی می‌طلبد که برخی حوزه‌های دیگر را هم آموزش ببینی. به موسیقی هم از نوجوانی علاقه داشتم و به صورت حرفه‌ای دف می‌زدم و بعد ساز کاخن را هم یاد گرفتم و تا جایی پیش رفتم که در کنسرت آقای سالار عقیلی در تالار وحدت کاخن نواختم.

بازیگری را کجا آموزش دیدید؟

مثل همه کسانی که به این رشته علاقه دارند دوره‌های بازیگری را گذراندم و در کنارش در مقطع کارشناسی ارشد کارگردانی خواندم و بعد در کنار کارهای دیگرم چند تئاتر هم روی صحنه بردم. اما متاسفانه کرونا باعث تعطیلی تئاتر شد و نشد که ادامه بدهیم.

اهالی تئاتر گلایه‌ بسیاری از وضعیتشان پس از شیوع کرونا دارند. واقعا هم شرایط بچه‌های تئاتر اصلا خوب نیست و برای همه کسانی که معیشتشان از تئاتر است وضعیت بدی به وجود آمد. اگرچه خیلی مشاغل دیگر هم به مشکل خوردند ولی این مشاغل کاملا تعطیل شدند و این آسیب زیادی به آنها زد. در این چندماه تئاتر یا تعطیل بوده یا اگر هم اجازه فعالیت داشته تماشاگران زیادی نداشته و حتی بازیگران هم از ترس کرونا ترجیح می‌دهند با احتیاط کاری را بپذیرند. هیچ حمایتی هم از سوی هیچ نهادی از این قشر وجود ندارد بنابراین شرایط خیلی بد بود.

وضعیت سینما و تلویزیون هم کم و بیش به همین شکل است. بله. پروژه‌های سینما و تلویزیون هم یا تعطیل شدند و یا به سختی و با پذیرش ریسک بالا به فعالیت ادامه دادند. من مشغول بازی در سریال «طلاق» آقای ابوالقاسم طالبی بودم و دو سوم کار را فیلمبرداری کرده بودیم که به خاطر افزایش شیوع ویروس کرونا و شرایطی که در یک ماه اخیر به وجود آمد، کار تعطیل شد.

چه باید کرد؟

یادم است آن اوایل که حرف از واکسن کرونا برای هنرمندان شد، بخشی از بازیگرها خودشان با این موضوع مخالفت کردند اما واقعیت این است که بازیگری شغلی است که حتی در زمان کرونا هم تعطیل نشد. همه عوامل و بازیگران در گروههای پنجاه، شصت نفره برای ضبط یک سکانس در فاصله کم از یکدیگر و در یک فضای بسته قرار می‌گیرند و بازیگران هم که جلوی دوربین ماسک ندارند، این موضوع به شدت ریسک ابتلا را بالا برده است. ای کاش تمهیدی اندیشیده می‌شد تا حداقل عوامل پروژه‌های در حال ضبط که باید به موقع به آنتن برسند واکسن بزنند.

سریال ابوالقاسم طالبی درباره طلاق است؟

بله. البته من نمی‌توانم خیلی درباره این سریال حرف بزنم اما همانطور که از اسمش پیداست یک سریال اجتماعی با موضوع طلاق است که فوق‌العاده جذاب و جنجالی است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر آنلاین
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا