مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

توضیح صادقی نیارکی درباره دلیل تغییر گروه کالایی مرتبط با لباس موتورسواران و دوچرخه‌سواران

معاون امور صنایع وزارت صمت درباره درخواست برای واردات تیر و کمان و لباس ورزشی راکبان موتورسوار، گفت: معاونت امور صنایع با توجه به نیاز جامعه ورزشی درخواستی برای بررسی واردات این کالاها به قائم مقام وزیر صمت داده اما مجوزی برای واردات صادر نکرده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از فارس، مهدی صادقی نیارکی در مورد درخواست وزارت ورزش و جوانان برای واردات بعضی اقلام ورزشی مانند تیروکمان و لباس موتورسواری، گفت: پیرو درخواست های متعددی که وزارت ورزش و  فدراسیون تیر و کمان از وزارت صمت برای واردات تیروکمان داشته است،طی نامه ای به متولی سیاست گذاری در حوزه بازرگانی، درخواست های واصله در خصوص ادوات ورزشی در حوزه تیر وکمان ولباس ورزشی راکبان موتورسواری منعکس شد، فلذا از سوی معاونت امور صنایع مجوزی برای واردات صادر نشده است.

 وی در ادامه مدیریت واردات را یکی از مهمترین اولویت های وزارت صمت و معاونت امور صنایع برشمرد و گفت: در سال های اخیر با توجه به مشکلات ارزی، مانع واردات کالاهای غیرضروری شده ایم و برای بیش از 2هزار ردیف تعرفه دارای کالای مشابه ساخت داخل با اخذ مصوبات قانونی محدودیت ایجاد کرده ایم.

صادقی نیارکی همچنین در مورد تغییر گروه کالایی مرتبط با تجهیزات حفاظتی و ایمنی موتورسواران و دوچرخه سواران  نیز، بیان داشت:  در این راستا تقاضای متعدد متقاضیان و جامعه موتورسواران حرفه ای  به وزارت صمت ارائه شد و معاونت امور صنایع  نیز طی مکاتبه ای با متولی سیاستگذاری در حوزه بازرگانی، مصوبه کمیسیون ماده یک مبنی بر ایجاد 6 ردیف تعرفه برای موتور سواران به دلیل حفاظت ، ایمنی و حفظ جان راکبان را تبیین کرد تا در صورت صلاحدید تصمیمات مقتضی برای تغییر تعرفه های مذکور ازگروه 27 به 26 اتخاذ شود.

وی خاطر نشان کرد: موتورسواران برای تمرینات و مسابقات خود نیازمند تجهیزات ایمن هستند و در صورت عدم وجود این تجهیزات در حین تمرین و یا مسابقات ممکن است دچار حوادث ناگواری شوند.

بیشتر بخوانید:

نامه معاون امور صنایع وزارت صمت برای واردات لباس موتورسواری در روزهای آخر دولت اعتراض‌هایی را به دنبال داشت + سند

انتهای پیام/ 

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
فارس
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا