مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

علی عرب: سازمان حمایت به‌عنوان یک مرجع دولتی قیمت موتورسیکلت را رصد می‌کنند/ وجود کالا و مواد اولیه با ارز 4200 تومانی در انبار تولیدکنندگان بعید به نظر می‌رسد

عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: فروش اقساطی، تمام انواع موتورسیکلت ارزان قیمت و گران قیمت در محدوده قیمتی کمتر از 20 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان را شامل می‌شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبر خودرو، علی عرب عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: فروش اقساطی، تمام انواع موتورسیکلت ارزان قیمت و گران قیمت در محدوده قیمتی کمتر از 20 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان را شامل می‌شود.

علی عرب اظهار داشت: سازمان حمایت به عنوان یک مرجع دولتی قیمت موتورسیکلت را رصد می‌کنند. اما در یک فضای کاملا رقابتی، محصولات با قیمت کمتر و کیفیت بالاتر، مشتری بیشتری را به خود جذب خواهد کرد. بر همین اساس ممکن است گروهی از محصولات حتی پایین‌تر از قیمت‌های مصوب به فروش برسند.

وی افزود: در صنعت موتورسیکلت به دلیل رقابتی که حاکم است، برابری قیمت میان محصولات تولیدکنندگان متعدد وجود ندارد. به عنوان مثال موتور هوندا 125 هیچگاه به شکل تک نرخی و با یک قیمت ثابت به بازار عرضه نشده و یکی از انواع موتورسیکلت‌ها است که همواره فروش آن با قیمت رقابتی بوده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: اکنون موتورسیکلت در اقساط 20 ماهه به فروش می‌رسد و علاوه بر رقابت در قیمت، در فروش با اقساط بیشتر و سهولت خرید برای مشتری نیز حالت رقابتی حاکم است. مابه‌التفاوت قیمت کارخانه و بازار تحت عنوان سود همانند محصول خودرو برای کالای موتورسیکلت وجود ندارد.

عرب با بیان اینکه در گذشته ارز 4200 تومانی به صنعت موتورسیکلت اختصاص داشته است، گفت: اکنون خرید مواد اولیه و قطعات بر اساس ارز نیمایی انجام می‌شود و با گذشت چهار سال از اختصاص ارز 4200 تومانی به صنعت موتورسیکلت و با تولید حدود یک میلیون و 200 هزار دستگاه طی این مدت، وجود کالا و مواد اولیه با ارز 4200 تومانی در انبار تولیدکنندگان بعید به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه اکنون قیمت نهایی موتورسیکلت، قیمت واقعی است، بیان کرد: قیمت موتورسیکلت در مقایسه با صنعت خودرو بسیار پایین‌تر از بهای تمام شده است، اما از آنجایی که در صنعت موتورسیکلت رقابت جدی حاکم است، تولیدکنندگان به منظور حفظ سهم بازار خود از بسیاری از سودهای پیش‌بینی شده صرفنظر می‌کنند.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران بیان کرد: صنعت موتورسیکلت با حداقل سود تولید را آغاز کرده به طوری که با سطح درآمدی مشتریان که اغلب قشر کم‌درآمد جامعه هستند، در تطابق و هماهنگی قرار دارد.

عرب در خصوص این موضوع که فروش اقساطی کدام نوع از موتورسیکلت‌ها را شامل می‌شود، گفت: موتورسیکلت‌هایی که در یک تیپ و مدل رقیب دارند، به شکل اقساطی به فروش می‌رسند و 5 تا 10 درصد از محصولات به شکل انحصاری و با اقساط کمتر و یا به شکل نقدی به فروش می‌رسد. اما در مجموع می‌توان گفت در حال حاضر، 99 درصد از میزان فروش موتورسیکلت به شکل اقساطی بوده و یک درصد باقی مانده فروش نقدی است.

وی در پایان در خصوص محدوده قیمتی فروش‌های اقساطی موتورسیکلت خاطرنشان کرد: فروش اقساطی، تمام انواع موتورسیکلت ارزان قیمت و گران قیمت را شامل می‌شود و از کمتر از 20 میلیون تومان نظیر مدل‌های طرح هوندایی و موتورسیکلت‌های کار تا نزدیک به 100 میلیون تومان از جمله مدل کلیک با برند هوندا را دربرمی‌گیرد. موتورسیکلت‌هایی با بهای بیش از 100 میلیون تومان درصد چندان بالایی را به خود اختصاص نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید:

محمدعلی نژادیان: قیمت موتورسیکلت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود

بهمن ضیاءمقدم: تمام شرکت‌های تولیدکننده موتورسیکلت با یکدیگر تعامل دارند/ محمدعلی نژادیان: رقابت زیادی در صنعت موتورسیکلت وجود دارد

بهمن ضیاءمقدم: در حال حاضر تولیدکنندگان موتورسیکلت برای قطعات وارداتی با مشکلاتی مواجه هستند

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر خودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا