مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بخشودگی جرایم بیمه‌ای موتورسیکلت‌ها

به پیشنهاد نهاد ناظر صنعت بیمه و با تصمیم مجمع صندوق تامین خسارت‌های بدنی و همچنین موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی، جرایم مربوط به وسایل نقلیه موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی فاقد بیمه‌نامه بخشیده می‌شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، این بخشودگی در خصوص جریمه بند “ب” ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث انجام می‌شود و دارندگان وسایل نقلیه موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی در صورت خرید بیمه نامه یکساله از پرداخت جریمه، معاف خواهند شد.

در ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث آمده است که مبلغی معادل حداکثر یک‌سال حق بیمه اجباری از دارندگان وسیله نقلیه‌ای که از انجام بیمه موضوع این قانون خودداری کنند وصول می‌شود. میزان مبلغ مذکور، نحوه وصول، تخفیف، تقسیط و بخشودگی آن به پیشنهاد بیمه مرکزی به تصویب مجمع عمومی‌صندوق می‌رسد.
بر اساس این گزارش، مولفه‌هایی همچون درک شرایط اقتصادی آحاد جامعه، فشار تحریم‌های ظالمانه بر معیشت مردم، گسترش همه‌گیری ویروس کرونا و همچنین توسعه فرهنگ بیمه در کشور از مهمترین دلایل این معافیت جریمه بیمه‌ای است.
مشمولان معافیت یاد شده می‌توانند از تاریخ ۱۵ مرداد تا پایان شهریور سال جاری با دریافت بیمه نامه معتبر از این امتیاز استفاده کنند و بدیهی است که شرکت‌های بیمه در این بازه زمانی از دریافت هرگونه جریمه خودداری خواهند کرد.
این دستورالعمل از سوی معاونت نظارت بیمه مرکزی به تمامی شرکت‌های بیمه که در رشته بیمه شخص ثالث فعالیت دارند، ابلاغ شده است. 

به گزارش ایرنا، بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای اجباری است که خسارات جانی و مالی اشخاص ثالث را در حوادث رانندگی پوشش می‌دهد. 

با تصمیم شواری عالی بیمه مرکزی، نرخ بیمه ثالث وسایل نقلیه ۱۴۰۰ با ۳۷ درصد  ( ۸.۵ درصد تخفیف شرایط کرونا)  رشد نسبت به سال ۹۹ به این صورت اعلام شد که وسایل نقلیه کمتر از چهار سیلندر یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، پیکان، پراید و سپند دو میلیون و ۲۹۴ هزار و ۳۰۰ تومان، سایر چهار سیلندرها ۲ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۱۰۰ تومان و بیش از چهار سیلندر سه میلیون و ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان باید بپردازند. 

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا