مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمدعلی نژادیان: شرکت‌ها به‌زودی وارد مرحله‌ای از تغییر شکل بازار موتورسیکلت خواهند شد که تا به حال آن را تجربه نکرده‌اند

نژادیان: اگر تيم اقتصادى آقای دکتر رئیسی، استراتژی مناسبی را در (كنترل تورم، هدایت نقدینگی و تولید پول توسط بانک‌ها) اعمال نکند، با توجه به کسری بودجه، وضعیت تحریم‌ها، وضعیت فروش نفت و مسائل دیگر ممکن است شاهد تورم و گرانی‌ مجدد همراه با رکود و یا بحران باشیم.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمدعلی نژادیان مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت گفت: با توجه به شرایط امروز، نکات مهمی وجود دارد كه مونتاژکنندگان موتورسیکلت بايد در برنامه‌ريزى (كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت)، سفارش‌ها و فروش خود در نظر بگيرند.

وی گفت: همان‌طور که در طی سه سال گذشته مشاهده شد، شرایط به سمتی پیش رفت که عده‌ای از هموطنان به سمت موتورسيكلت‌های نو و بیشتر دست دوم سوق پیدا کردند. اما، امروز شرکت‌ها نیاز دارند که یکسری موارد را در تحلیل بازار مدنظر قرار دهند و ساده از کنار آن عبور نکنند و برای سفارش‌ها و فروش خود سريعا تغيير استراتژى دهند. زیرا، احتمالا شرکت‌ها از اين به بعد وارد مرحله‌اى از بازار شوند كه تا به حال آن را تجربه نكرده‌اند.

در ادامه مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت عنوان کرد: با توجه به گزارشات منتشر شده، چند نکته مهم وجود دارد که بعضی از این موارد ممکن است باعث بهبود بازار موتورسیکلت شود و برخی دیگر نیز ممکن است باعث رکود یا بحران شود. از‌این‌رو، نیاز است شرکت‌ها موارد زیر را مدنظر داشته باشند و ریسک کار خود را علمی محاسبه کنند:

١- با توجه به اختلاف زیاد بین درآمد و هزینه‌ها، اغلب مردم پس اندازهاى خود (طلا، پول نقد و…) را به‌دليل افزايش هزينه‌هاى زندگى خرج كرده و يا خواهند كرد

٢- عده‌اى براى افزايش وديعه مسكن، اتومبیل‌هاى خود را فروخته و يا خواهند فروخت

٣- احتمال تغييرات در نحوه تخصیص و قيمت حامل‌هاى انرژى وجود دارد

٤- وضعيت جهش كرونا و عواقب آن هنوز نامعلوم و بحرانى است و برخی افراد که دو نوبت واکسن زده‌اند هم به کرونا مبتلا می‌شوند و ممکن است جهش کرونا، شرایط اقتصادی را بحرانی‌تر کند

5– مصالح ساختمانى گران شده و از طرفى طبق تحليل‌ها و گزارش‌های کارشناسان، بساز و بفروش‌ها در حال خروج از بازار ساخت و ساز هستند و اگر مسكن گران‌تر شود، اجاره‌ها نیز بالاتر خواهد رفت و در مجموع بر روى همه صنایع و همچنین رفتار خریداران نیز تاثير مى‌گذارد. زیرا، وضعیت اقتصادی مردم نیز وارد مرحله‌ی جدید و سخت‌تری خواهد شد و با توجه به این‌که بیشتر خریداران موتورسیکلت قشر متوسط به پایین هستند، در نتیجه فشار اقتصادی وارد شده بر خانوارها ناشی از گرانی مسکن و اجاره‌ها در بازار موتورسیکلت نیز تاثیر خواهد گذاشت.

نژادیان گفت: با توجه به مواردی که به آن اشاره شد و همچنین تغییر رفتار خریداران و با عنایت به رقابتی بودن صنعت موتورسیکلت، خواب سرمایه، حوادث غیرمترقبه‌ای که همیشه همراه این صنعت بوده است و هزینه‌های پیش‌بینی نشده، در نتیجه مناسب است مونتاژکنندگان هر چه سریع‌تر تصمیمات متناسب با شرایط امروز را اتخاذ نمایند و در خصوص روش بازاریابی و فروش خود تجدیدنظر کنند.

مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت در نهایت افزود: امیدوارم که آقای دکتر رئیسی با اندیشه و تفکرات جهادی که در ذهن دارد و همچنین با استفاده از نخبگان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بتواند بر مشکلات فائق بیایند و شرایط فعلی به سمت اتفاق‌های خوب تغییر مسیر دهد.

بیشتر بخوانید:

محمدعلی نژادیان: قیمت موتورسیکلت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود

برای مطالعه اخبار مرتبط با محمدعلی نژادیان اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا