مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

حبیب‌اله محمودان: داخلی‌سازی قطعات فلزی و پلاستیکی موتورسیکلت‌ها رشد چشمگیری داشته‌ است

به گزارش خبرخودرو، نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور بر جلوگیری از واردات بی رویه قطعات موتورسیکلت در دولت جدید تاکید کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبر خودرو، نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور بر جلوگیری از واردات بی رویه قطعات موتورسیکلت در دولت جدید تاکید کرد.

حبیب الله محمودان در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با تاکید بر اینکه دولت جدید باید در زمینه واردات قطعات موتورسیکلت هوشمند عمل کند، اظهار داشت: یکی از سیاست های مهم دولت جدید باید جلوگیری از واردات بی رویه قطعات موتورسیکلت باشد تا تنها شرکت های صادر کننده قطعات موتورسیکلت مجاز به واردات قطعه باشند به این شکل که قطعاتی مانند زین، باک، چراغ، تنه، گلگیر و … که در ایران داخلی سازی شده را به کشورهایی مانند عراق صادر کنیم و در ازای آن قطعاتی چون شاتون، پیستون، کمک ها و مغزی کیلومتر را وارد کنیم. در این صورت شاهد رشد و بالندگی صنعت موتورسیکلت خواهیم بود.

وی درباره میزان داخلی سازی قطعات موتورسیکلت در کشور گفت: خوشبختانه قطعات فلزی و پلاستیکی داخلی سازی چشمگیری داشتند و حتی قطعاتی مانند رینگ، پیستون و شاتون که به کشور وارد می شوند نیز قابلیت داخلی سازی دارند اما به دلیل آسیبی که به تیراژ تولید قطعات وارد شده بومی سازی آنها صرفه اقتصادی ندارد و در واقع نمی توانیم مانند کشور پاکستان 90درصد موتورسیکلت را داخلی سازی کنیم.

نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور با اشاره به اینکه هر قطعه ای که تولید آن صرفه اقتصادی داشته باشد امکان داخلی سازی دارد، عنوان کرد: تکنولوژی ساخت داخل در کشور ما بالا است و حتی ساخت انجین کار سختی نیست اما عدم بومی سازی آن به این دلیل است که صرفه اقتصادی نداشته است. به عنوان مثال بازار قطعات توپی موتورسیکلت که در گذشته در اختیار چین بود اکنون به 80 درصد بومی سازی رسیده و امکان داخلی سازی بیشتر از این نیز وجود دارد که امیدواریم دولت جدید نسبت به تعمیق داخلی سازی قطعات موتورسیکلت اقدام کند.

محمودان در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر عدم هماهنگی میان موتورسیکلت سازان، قطعه سازان، واحدهای خدمات پس از فروش، اتحادیه توزیع کنندگان و فروشندگان موتورسیکلت و همچنین نهادهای حاکمیتی مانند سازمان استاندارد و وزارت صمت به مانعی بزرگ برای پیشرفت صنعت موتورسیکلت تبدیل شده است. لذا این صنعت نیازمند حضور رهبری است که با مشخص کردن وظایف هر یک از اعضا و تبیین مسائل، زمینه رشد و بالندگی صنعت موتورسیکلت را فراهم کند و تا دو سال آینده شاهد افزایش صادرات قطعات موتورسیکلت حداقل به کشورهای همسایه باشیم.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر خودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا