مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فهیمه نعمت‌اللهی: برای دختران ایران انگیزه می‌شوم

اولین و تنها نماینده موتورکراس بانوان ایران در مسابقات جهانی می‌گوید حضورش در مسابقات جهانی انگیزه‌ای برای دختران ایرانی و توجه بیشتر به این رشته خواهد بود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از شهرآرا، اولین‌بار است که یک بانوی موتورسوار در رشته کراس به مسابقات جهانی اعزام می‌شود. این مسابقات با عنوان WMX است که جزو بالاترین سطح مسابقات جهانی محسوب می‌شود و بهترین‌های دنیا در رشته موتورکراس حضور دارند. فهیمه نعمت‌اللهی نماینده کشورمان در این مسابقات است که عنوان قهرمانی موتورکراس بانوان کشور را در اختیار دارد.

نعمت‌اللهی ورزشکار سی‌وسه‌ساله، حدود ۱۵سال به‌صورت حرفه‌ای در رشته ورزشی کاراته فعالیت داشته و ۱۱مدال بین‌المللی در سبک شوتوکان را نیز کسب کرده است، اما از شهریور۱۳۹۵ فعالیت در رشته موتورسواری را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرد. او به‌عنوان اولین بانوی موتورسوار در جنوب کشور محسوب می‌شود که با شرکت در مسابقات موتورکراس جام دهه فجر در کلاس ۲۵۰سی‌سی در گروه B توانسته است عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کند.

فهیمه نعمت‌اللهی، ورزشکار تیم موتورکراس کشورمان، در گفتگو با سایت فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری درباره حضورش در مسابقات جهانی موتورکراس که قرار است شهریور در ترکیه برگزار شود، گفت: این مسابقات بزرگ‌ترین رویداد موتورکراس جهان است. مسابقات جهانی در بخش بانوان در ۵ کشور برگزار می‌شود که ۲ راند آن به‌میزبانی ترکیه است. هر ورزشکاری که بتواند از خط پایان این مسابقات عبور کند، به آن رده‌بندی جهانی داده می‌شود.

رقابت با بهترین‌های دنیا

او ادامه داد: ورزشکاران ۴۰ کشور ازجمله آمریکا، فرانسه، نروژ، ایتالیا و استرالیا که جزو قدرت‌های موتورکراس جهان هستند، در مسابقات حضور دارند. تا آنجا که برنامه مسابقات را دیدم، از آسیا فقط من در مسابقات حضور دارم و کشور دیگر آسیایی حضور ندارد و این یک افتخار بزرگ برای من محسوب می‌شود. ورزشکار موتورکراس ایران در پاسخ به این سؤال که هدف از حضورش در مسابقات ترکیه فقط کسب تجربه است یا خیر، اظهار کرد: شرایط تمرینی و مسابقه‌ای ما در ایران با مسابقات جهانی فرق می‌کند و اولین‌بار است که می‌خواهم در یک زمین مسابقه جهانی حضور پیدا کنم و قطعا شرایط برای من با ورزشکاران کشور‌های دیگر متمایز است.

حضور در جمع ۱۰ موتورسوار برتر

او افزود: باتوجه‌به شرایط مسابقات جهانی که پیش‌رو دارم، این‌طور نیست که حریف دست‌وپابسته‌ای برای دیگر رقبا باشم. باتوجه‌به آنالیزی که از قبل برای این مسابقات انجام دادیم و شناختی که از دیگر موتورسواران دارم، اگر اتفاق ناخواسته‌ای پیش نیاید، می‌توانم جزو ۱۰ موتورسوار برتر مسابقات باشم. فدراسیون زحمت زیادی برای من کشید و شرایطی ایجاد کرد تا بتوانم برای این مسابقات آماده شوم. برای این حضور تاریخی تلاش چشمگیری از سوی خودم و مسئولان فدراسیون صورت گرفته است و امیدوارم این اتفاق سرآغاز اتفاقات بهتری در حوزه بانوان باشد.

افتخار «اولین‌بودن»

نعمت‌اللهی درباره تاریخ‌شکنی‌ای که قرار است انجام دهد و به‌عنوان اولین بانوی موتورسوار در مسابقات جهانی شرکت کند، خاطرنشان کرد: بانوان ورزشکار کشورمان برای این تاریخ‌شکنی و مرزشکنی‌ها زحمات زیادی کشیده‌اند. بانوان ورزشکار ما بار‌ها و بار‌ها نشان دادند که اگر حمایت شوند و به آن‌ها میدان داده شود، می‌توانند بهترین نتیجه را در میادین بین‌المللی و داخلی کسب کنند. بانوان ورزشکار ایران الگو‌های بسیار خوبی برای همه دختران نوجوان و جوانی هستند که می‌خواهند در رشته‌های مختلف حاضر شوند و برای کشورشان افتخار کسب کنند. خوش‌حالم که حضور من در مسابقات جهانی باعث خواهد شد عده‌ای که به این رشته علاقه‌مندند، انگیزه بیشتری پیدا کنند.

هفته‌ای ۲ میلیون هزینه لاستیک

او گفت: موفقیت بانوان در مسابقات در گرو حمایت مسئولان ورزش و فدراسیون‌هاست؛ رشته‌ای مانند موتورکراس هزینه‌های زیادی برای ورزشکاران دارد و در صورتی که حمایت نشوند، قطعا بعد از مدتی به‌دلایل مشکلات مالی دل‌سرد خواهند شد. به‌عنوان مثال من هفته‌ای ۲ میلیون تومان هزینه تعویض لاستیک می‌دهم که شاید هر ورزشکاری نتواند این هزینه‌ها را تأمین کند.

نعمت‌اللهی گفت: یکی از مشکلات ما در رشته موتورکراس نبود اسپانسر است و حالا هم که مجوز حضور در مسابقات جهانی را پیدا کردم، هیچ اسپانسری ندارم. در صورتی که همه استان‌ها دارای امکانات لازم و پیست‌های مناسب باشند، علاقه‌مندان به این رشته‌ها می‌توانند حضور پیدا کنند و فدراسیون و هیئت‌های استانی استعداد‌ها را شناسایی کنند. در‌های پیست‌ها باید به روی بانوان باز شود و این موضوع باعث درآمدزایی بیشتر برای فدراسیون نیز خواهد شد. زمانی پیشرفت می‌کنیم که تعداد علاقه‌مندان بیشتر شود.

او اظهار کرد: رشته موتورکراس یکی از رشته‌های جذاب برای بانوان است، چون در این رشته‌ها خیلی چیز‌ها را تجربه می‌کنیم. حتی موتورسوارانی که در رشته ریس نیز حضور دارند، به فعالیت در رشته کراس علاقه‌مندند که به‌دلیل هزینه‌های زیاد این رشته معمولا فعالیت نمی‌کنند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
شهرآرا نیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا