مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بهمن ضیاءمقدم: در حال حاضر تولیدکنندگان موتورسیکلت برای قطعات وارداتی با مشکلاتی مواجه هستند

ضیاءمقدم: ساخت داخل برخی از قطعات و یا موتورسیکلت نیازمند واردات نمونه است که با چالش‌هایی در مرحله صدور مجوز و یا ثبت سفارش مواجه است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبر خودرو، بهمن ضیاءمقدم دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: ساخت داخل برخی از قطعات و یا موتورسیکلت نیازمند واردات نمونه است که با چالش‌هایی در مرحله صدور مجوز و یا ثبت سفارش مواجه است.

بهمن ضیاء مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: تولیدکنندگان موتورسیکلت در حوزه خدمات پس از فروش متعهد به ارائه خدمات گارانتی و تامین قطعات یدکی به خریداران موتورسیکلت به مدت 10 سال هستند.

وی افزود: موتورسیکلت‌سازان درصدی از سفارشات مربوط به قطعات وارداتی را به بخش خدمات پس از فروش اختصاص می‌دهند که البته در حال حاضر تولیدکنندگان در این حوزه با مشکلاتی مواجه هستند. بر همین اساس با ارسال نامه‌ای به وزارت صمت، رفع چالش‌های صنعت موتورسیکلت در بخش خدمات پس از فروش را خواستار شدیم که اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در خصوص موانع موجود در بخش حقوق گمرکی موتورسیکلت گفت: بر اساس درخواست وزارت صمت از انجمن مبنی بر ارائه نظرات و دیدگاه‌ها دراین باره، پیشنهاداتی در خصوص درصد حقوق ورودی گمرکی در قالب لیست IPI مطرح شد که در صورت پذیرش، اجرایی خواهد شد.

ضیاء مقدم ادامه داد: برخی از قطعات موتورسیکلت ساخت داخل آن با موانعی مواجه است و یا در صورت فراهم بودن شرایط برای داخلی سازی، ممکن است با مشخصه‌های قطعه موردنیاز سازندگان موتورسیکلت همخوانی نداشته باشد که در این صورت نیازمند واردات آن قطعه و صدور مجوز واردات است.

وی بیان کرد: در همین زمینه می‌توان به برخی از انواع تایر موتورسیکلت اشاره کرد که به دلیل تیراژ پایین، ساخت قالب آن برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل واردات آن ضرورت دارد. شاید وزارت صمت به صورت موردی در برخی از موارد با تولیدکنندگان مساعدت کرده باشد اما در مجموع نیازمند وضع قانون مبنی بر صدور مجوز واردات برای این قطعات هستیم.

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران همچنین به مشکلات ثبت سفارش نمونه موتورسیکلت اشاره کرد و افزود: قبل از تولید انبوه موتورسیکلت می‌بایست نسبت به واردات نمونه، آزمون و بازاریابی اقدام شود و از آنجایی که ثبت سفارش آن مسدود بوده، به منظور رفع موانع و مشکلات این بخش، طی هفته گذشته، نامه‌ای تنظیم و به وزارت صمت ارسال شد که هنوز پاسخی در این رابطه دریافت نکرده‌ایم.

ضیاء مقدم در پایان با توجه به مهلت یک ساله مقرره برای موتورسیکلت‌سازان در راستای پیاده‌سازی استاندارد یورو 5 در خصوص وضعیت آماده‌سازی مقدمات اجرای آن خاطرنشان کرد: هنوز منابع تامین خارجی آمادگی اجرای استاندارد یورو 5 را ندارند، ضمن اینکه آزمایشگاه‌های مربوطه، تجیهزات موردنیاز از جمله دستگاه آنالایزر برای انجام آزمون را در اختیار ندارند. بر همین اساس، سال گذشته درخواست ارائه مهلت سه یا 4 ساله برای پیاده‌سازی این استاندارد درخواست شد. انجمن درخواست تعویق مجدد و طولانی شدن مهلت اجرای این استاندارد را مطرح خواهد کرد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر خودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا